امروز:10 فروردین 1403

بررسی تخصصی گوشی موتورولا موتو جی 2015

همانگونه که مطلع می باشید در تابستان سال 2015 ،تلفن های میان رده قدرتمندی معرفی و به روانه بازار شدند که می توان به  Motorola Moto G ، Lomia 640 ، Asus Zenphone 2 و … اشار نمود .قیمت این حدوداً 300 دلاری این گوشی ها با توجه به امکانات قابل توجهی که داشتند در قیاس با دیگر مدلهای موجود مقرون به صرفه تر است .در این میان شرکت موتورولا در چند سال اخیر تولیدات خود را به خصوص در مدل های سری Moto G افزایش داده و امسال نیز نسل سوم از خانواده Moto G را با قیمتی حدودا 200 دلاری به عرصه بازار وارد کرد .در این بین شرکت های آلکاتل ، مایکروسافت ، ایسوس از رقبای اصلی شرکت موتورولا در گوشی های میان رده می باشند .

 

 

1

کیفیت و طراحی موتو جی 2015

باوجود تغییرات عمده کیفی در قطعات داخلی دستگاه، زبان طراحی و برنامه نویسی در این ورژن همانند نسخه قبلی است. طراحی ظاهر و بدنه آن بیشتر از همان جنس پلاستیک است که در نسخه قبلی بود ولی تغییرات چشمگیری در بخش اطراف دوربین و استفاده ازقاب فلزی برش داده شده نمایان است. در گوشی های موتورولا ، Moto Maker ابزاری برای سفارشی کردن گوشی می­باشد که نگرانی را در کاربران برای تغییرات دلخواهشان از بین می­برد .

2

نکته حائز اهمیت اینست که این گوشی ضد آب است! یعنی مطابق استانداردهای موجود دارای IPX7 می­باشد . این یک ویژگی فوق العاده این گوشی زا از هم رده­های خودش متمایز ساخته است .

2

صفحه نمایش میتوان گفت صفحه نمایش 5 اینچی که گوشی دارد برای کاربران مقبول باشد البته شاید کیفیت آن در دید اول زیاد به چشم نیاید بطوریکه از زوایای مختلف رنگ شفاف و با کیفیتی را نمی توان مشاهده کرد و فقط هنگامی که نور صفحه را تا آخر بالا ببریم شاهد کیفیت صفحه نمایش خواهیم بود و شاید دلیل آن استفاده از LCD برای صفحه نمایش باشد .جدول مقایسه صفحه نمایش مدل های موتورولا طبق گزارش سایت www.Phonearena.com به شرح زیر است :

111

3

 

سیستم عامل، چیپ ست، رم و حافظه ذخیره ساز موتو جی 2015

نسخه سیستم عامل گوشی ، اندروید 5.1.1 لالی پاپ بوده که این نسخه از برنامه های کاربرید و مفید موتورولا همانند Moto display و Moto Action و Moto Voice و … پشتیبانی می کند .

رابط کاربری سریع و روان گوشی و سرعت بالا در به روز رسانی های آن باعت افزایش ترغیب طرفداران به استفاده از این گوشی شده است .

پردازنده گوشی ،چهار هسته ای Qualcomm Snapdragon 400 با معماری 64 بیتی، در یک نسخه رم 2 گیگابایت با حافظه 16 گیگابایتی و در نسخهی دیگر رم 1 گیگابایتی با حافظهی داخلی 8 گیگابایتی می­باشد .البته این مدل نیز دارای درگاه کارت حافظه جانبی جهت افزایش ظرفیت حافظه نیز می­باشد .
6

دوربین موتو جی 2015

دوربین عقب گوشی دوربین 13 مگاپیکسلی و دوربین جلو آن 5 مگاپیکسل می­باشد که در مقایسه با مدل قبلی پیشرفت خوبی داشته است . البته درکنار دوربین عقب ، فلش های ال ای دی نیز برای عکس و فیلمبرداری در فضای تاریک تعبیه شده است.جدول قیاس دوربین این گوشی با گوشی­های مشابه به شرح ذیل می­باشد :

333

 

7

 

4

 

باطری موتو جی 2015

مدل باطری استفاده شده در این مدل Non-removable Li-Ion 2390 mAh battery می باشد همچنین لیست قدرت و کیفیت باطری مورد استفاده از این مدل با مدل های دیگر به شرح زیر می باشد :

11

مشخصات کلی و رنکینگ موتو جی 2015

طبق آخرین اطلاعات بدست آمده از مرجع رسمی موبایل (www.Phonearena.com ) رنکینگ این مدل از لحاظ پردازنده، قدرت اجرایی، کیفیت صفحه نمایش و … در قیاس با مدل های مشابه به شرح زیر است :

222

 

کلیپ تبلیغاتی گوشی موتورولا موتو جی 2015

 

کارشناس علوم کامپیوتر تخصص در شبکه های کامپیوتری، امنیت شبکه، مسیریاب های شبکه و ...