امروز:5 اردیبهشت 1403

افزایش سرعت واقعی اندروید و جلوگیری از هنگ کردن اندروید:Greenify

اگر از استفاده کنندگان اندروید می باشید مشکل بزرگ اندروید در سیستم های متوسط، هنگ کردن پس از مدتی است. و هر چه برنامه های شما بیشتر هنگ بیشتر و سرعت کار کم می شود.اما یکی از بهترین برنامه هایی که گوشی شما را مانند روز اول نگه می دارد Greenify است. این برنامه چه کار ی انجام می دهد؟ این برنامه از کار کردن در پشت زمینه اندروید جلوگیری می کند. خیلی از برنامه های مانند فیسبوک و نرم افزار های چت در بک گروند کار می کنند.این برنامه های باید در پشت زمینه کار کنند اما خیلی از بازی ها و برنامه های دیگر برای دریافت اپدیتت و … در پشت زمینه کار می کنند.برنامه گرینیفای این امکان را می دهد که هر برنامه ای را که در پشت زمینه می باشد را کنترل کنید. با اریامونز همراه باشید.

Greenify در سایت Lifehacker’s به عنوان یکی از برترین اپ های سال 2013 شناخته شده است و پیشنهاد می کنیم حتما آن را بر روی گوشی خود نصب داشته باشید.

 

توجه: این برنامه نیاز به روت دارد و از نظر فنی روت هیچ مشکلی برای گوشی شما ایجاد نمی کند.

مزیت این برنامه به task killerها

شاید شما از من بپرسید که مزیت این برنامه چیست؟ این برنامه بر خلاف تسک کیلر ها که خود مقداری از رم را می گیرد رم را اشغال نمی کند. در ضمن تسک کیلر ها قدرت بستن بسیاری از برنامه های اندروید را ندارند اما با Greenify به راحتی می توانید هر برنامه ای حتی لانچر سیستم را هم ببندید.(:)) به هر حال قدرت این برنامه بی رقیب است.

روش کار با Greenify

اگر می‌خواهید از این برنامه استفاده کنید توجه داشته باشید که باید گوشی شما روت شده باشد. این برنامه رایگان است و می‌توانید آن را از فروشگاه گوگل یا وب‌سایت‌ها دانلود کنید. بعد از دانلود، نصب و اجرای برنامه، در صفحه‌ای که به معرفی کارایی کلی برنامه می‌پردازد، در پایین صفحه دکمه‌ای که شکل یک بعلاوه است را بزنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود لیست برنامه‌هایی که در حال اجرا هستند، جدیداً اجرا شده‌اند، و برنامه‌هایی که ممکن است باعث کندی گوشی شوند، نمایش داده خواهند شد. با انتخاب هر برنامه و زدن دکمه‌ی تیک از بالای صفحه، آن برنامه Hibernate خواهد شد. احتمالاً احتیاج خواهید داشت که این برنامه‌ها را گلچین کنید. یعنی مثلاً اگر برنامه‌ی چت را Hibernate کنید، تا آن را به صورت دستی باز نکنید، اجرا نخواهد شد. من برنامه‌ی «امروز» که تاریخ هر روز را به صورت شمسی در نوار بالای صفحه نمایش می‌دهد را Hibernate نکردم چون این برنامه تنها کارایی که دارد همین است و من به این قابلیت احتیاج دارم.

greenify1

بعد از این هر برنامه‌ای که توسط کاربر اجرا شود از حالت Hibernate در خواهد آمد و اگر بعد از مدتی کاربر با برنامه کار نکند، دوباره به حالت Hibernate خواهد رفت. اگر می‌خواهید برنامه‌های مشخص شده را فوراً به حالت Hibernate ببرید، می‌توانید ویجت برنامه‌ی Greenify را بر روی صفحه‌ی خانه قرار دهید.

greenify2

با نصب این برنامه به راحتی می توانید با ان کار کنید.در صورتی که از این برنامه سوالی در نظر دارید ان را در کامنت ها مطرح کنید.

فعال کردن ماژول Xposed Installer

برای کارکرد بهتر این برنامه شما می توانید از برنامه ی Xposed Installer استفاده کنید و ماژول این برنامه را فعال کنید.

  1. برای فعال کردن ماژول برنامه ابتدا برنامه Xposed Installer را دانلود و نصب کنید.
  2. برنامه را اجرا کرده به قسمت Framework بروید.
  3. بر روی گزینه install/update ‌کلید کنید تا برنامه نصب شود و گوشی شما ری استارت شود.
  4. مجددا برنامه Xposed را اجرا کرده و در قسمت Modules تیک گزینه Greenify را فعال کنید.