امروز:1 اردیبهشت 1403

تیم کوک،مدیر عامل اپل ، درآمد خود را به امور خیریه اختصاص خواهد داد

تیم کوک بعد از استیو جابز مدیریت اپل را به دست گرفت. این شرکت که هر روز سهامش رو به افزایش است حقوق خوبی را برای تیم کوک در نظر گرفته است. به صورتی که از اوایل سال 2014 حقوق سالانه تیم کوک با افزایش 43 درصدی به مقدار 9 میلیون و 200 هزار دلار رسید. تیم کوک در اقدامی قرار است ثروت خود برای امور خیریه و انجمن های انسان دوستانه ببخشد. با آریامونز همراه باشید.

اگر با آریامونز همراه بوده باشید حتما می دانید که تیم کوک در زمان حیات استیو جابز پیشنهاد اهدای کبد را کرده بود و استیو جابز با تند خویی آن را رد کرده بود. این گوشه ای از حس خوب و رفتار خوب تیم کوک را می رساند اما باید بدانید که تیم کوک بیش از این نیز می تواند در خدمت جامعه باشد. تیم کوک که در حال حاضر سرمایه ای بالغ بر 800 میلیون دلار دارد در تصمیمی قرار است این سرمایه ی خود را وقف کار های انسان دوستانه کند.

تیم کوک این موضوع را دیروز 28 مارس در مصاحبه با نشریه فیوچر مگزین بیان کرد. اما تیم کوک بعد از این موضوع به نشریه فیوچر مگزین می گوید که ابتدا می خواهد از تامین هزینه های دانشگاه برادر زاده ی 10 ساله اش مطمئن شود.

این کار تیم کوک در ادامه ی کارزاری است که بیل گیتس و وارن بافت (میلیاردر آمریکایی) به راه انداختند و حدود 100 ثروتمند به جمع آن ها پیوستند. طی این کارزار باید ثروتمندان حداقل نیمی از سرمایه ی خود را وقف کار های انسان دوستانه کنند. البته این نکته نیز خالی از لطف نیست که مارک زاکنبرگ نیز به این جرگه پیوست.