امروز:10 فروردین 1403

بررسی تخصصی ویندوز 10 ؛ ویژگی های ویندوز 10 + بررسی

ویندوز 10 بعد از یک سال معرفی و ارائه نسخه های متعدد عرضه شد . این ویندوز به نظر برگرفته شده از بارخورد کاربران و سلیقه ی مایکروسافت است. رابطه کاربری مترو در ویندوز 8 مورد علاقه ی بسیاری از کاربران نبود اما مایکروسافت با ارائه ویندوز 8.1 بر رابطه کاربری مترو خود پافشاری کرد. اما در نهایت به نظر مایکروسافت به این نتیجه رسیده است که استفاده از رابطه کاربری نوین در ویندوز 10 با ترکیب منوی سابق و مترو یک ایده بسیار خوب برای ویندوز 10 خواهد بود. مایکروسافت در فروش ویندوز 8 نیز با مشکل رو به رو شد و به همین دلیل ردموندی های دوست نخواهند داشت که با مشکل بزرگ فروش این محصول رو به رو شوند. همچنین مایکروسافت تمام تلاش خود را برای دریافت بازخورد از کاربران انجام داد و در بیلد های متعددی ویندوز 10 را به صورت آزمایشی معرفی کرد. همچنین می دانید که مایکروسافت بعد از ویندوز 8 از نام ویندوز 9 استفاده نکرد و به ویندوز 10 رسید. البته دلیل مایکروسافت ، اختلالات برنامه نویسی با نام ویندوز 9 بود. با آریامونز همراه باشید تا ویژگی های ویندوز 10 را برای شما شرح دهیم.

منوی ویندوز 10؛ترکیبی از مترو و منوی ساده

منوی ویندوز 8 پر بحث ترین موضوع در مورد ویندوز 8 بود. به نظر افراد بسیاری این منو بسیار خوب بود و به نظر بسیاری این منو مناسب نبود. به هر حال همین نظر مخالف باعث فروش کمتر این ویندوز شذ. مایکروسافت در ویندوز 10 این مشکل را برطرف کرده است و منوی کلاسیک را با منوی مترو ترکیب کرده است. این طراحی بسیار کاربر پسند خواهد بود.

 

 

20150727-20170728-microsoft-10-windows-reveiw-pc-2

کاهش سردرگمی

ویندوز 8 برای کاربران بسیاری سردرگمی ایجاد می کرد. اگه شما با ویندوز 8 کار کرده باشید حتما با این مشکل مواجه شده اید که این ویندوز دو نوع برنامه را در خود گنجانده بود. برنامه هایی به دو دسته ی مترو و برنامه های عادی تقسیم می شدند. این دو برنامه باعث گیج شدن کاربران می شد. اما مایکروسافت این مشکل را متوجه شده است و در ویندوز 10 همه چیز طبق روال عادی است و فقط یک نوع برنامه وجود دارد.

20150727-20170728-microsoft-10-windows-reveiw-pc-4

استراتژی مایکروسافت برای فروش ویندوز 10

ویندوز 10 با امکانات جدید به بازار عرضه می شود که مهترین آن ها اپلیکیشن های یونیورسال است. مایکروسافت به صورت غیر مستقیم وارد قصد دارد که ویندوز فون خود را نیز با این اپلیکیشن ها و به کمک ویندوز گسترش دهد.

راهکار مایکروسافت برای اپگرید های رایگان ویندوز 7 و ویندوز 8 به ویندوز 10 برای همین موضوع برنامه ریزی شده است. مایکروسافت در پی فروش بیشتر و گستردگی بیشتر ویندوز 10 در بین کاربران است تا توسعه دهندگان به سوی اپلیکیشن های یونیورسال مایکروسافت روی آورند و با این روند کاربران برای خرید گوشی های ویندوزی بیشتر ترغیب می شوند.

کورتانا دستیار صوتی ویندزو 10

ویندوز 10 همانطور که بیان شد با ویژگی های جدیدی نظیر اپلیکیشن ها یونیورسال معرفی شد. اما یک ویژگی مهم دیگر که به این ویندوز اضافه شده است دستیار صورتی کورتانا می باشد. این دستیار صوتی به ما کمک می کند که برنامه ها را با فرمان صورتی اجرا کنید و درباره ی وضعیت آب و هوا سوال کنید. کورتانا از زمان معرفی نسخه ی پیش نمایش ویندوز 10 تا به اکنون بسیار پیشرفت کرده است اما باید منتظر پیشرفت بیشتر آن در آپدیت های آینده ی مایکروسافت باشیم. همچنین شما می توانید فیلم ویدئویی کورتانا را از اینجا ببینید.

20150727-20170728-microsoft-10-windows-reveiw-pc-7

کنترل برنامه ها و نوتیفیکیشن ها

بخش دیگر تغییرات ویندوز 10 بخش نوتیفیکشن های ویندوز و بخش کنترل برنامه های می باشد. همانطور که در ویندوز 8 شما می توانستید در مترو از سمت چپ برنامه ی های باز را با کلیک بر روی گوشی بالای چپ مشاهده کنید در ویندوز 10 نیز می توانید از این امکان استفاده کنید. همچنین می توانید از قسمت راست با تکرار همین عمل و کلیک بر روی آیکون سمت راست اخرین هشدار ها و نوتیفیکیشن ها را ببینید. البته باید بدانید که اپل در سیستم عامل مک خود چند سالی است که از منوی کنترل برنامه ها به این صورت و با نام اکشن سنتر استفاده می کند.

ویژگی های دیگر ویندوز 10

مرورگر اج

از ویژگی های دیگر ویندوز 10 می توان به مرورگر اینترنت آن اشاره کرد. مرورگر مایکروسافت مرورگر اینترنت اکسپلورر، در ویندوز 8 با مشکل بسیار ازار دهنده ی سرعت روبه رو بود. با توجه به بازخورد این مشکلات مایکروسافت با ویندوز جدید ، مرورگر جدیدی را همراه کرده است. این مرورگر اج نام دارد و سرعت آن با مرورگر های محبوب کروم و موزیلا مقایسه می شود. و امکانات جالبی را در اختیار کاربران قرار می دهد. شما می توانید در مورد مرورگر اج در این مطلب بیشتر بخوانید.

windows hello

ویژگی دیگری که برای امنیت ویندوز بسیار مهم است ویژگی ویندوز هلو می باشد. در این ویژگی جدید شما می توانید رمز های مختلفی از جمله تشخیص چهره، تشخیص اثر انگشت و… را در خود جای داده است. شما می توانید در مورد windows hello در این مطلب بیشتر بخوانید..

ویژگی استفاده از پی سی به عنوان تبلت

ویژگی دیگری که مایکروسافت همراه ویندوز 10 راهی بازار می کند، ویژگی استفاه از پی سی به عنوان تبلت است. این ویژگی برای لپ تاپ ها و نمایشگر های لمسی بسیار مناسب است زیرا با این ویژگی شما به راحتی می توانید بدون استفاده از موس و کیبرد با کامپیوتر خود کار کنید.

20150727-20170728-microsoft-10-windows-reveiw-pc-5

فروشگاه ویندوز 10 بدون محدودیت برای ایرانیان

اما مهمترین ویژکی ای که می توان برای ایرانیان مفید دانست، رفع محدودیت های فروشگاه ویندوز دانست. همچنین مایکروسافت تقویم شمسی را نیز به تقویم های ویندوز اضافه کرده است.

 

با توجه به تمام این ویژگی های جدید به نظر ویندوز 10 یک ویندوز بسیار عالی خواهد بود. نظر شما در مورد ویندوز 10 چیست؟ آینده ی ویندوز 10 چیست؟ استقبال کاربران چگونه خواهد بود؟ نظرات خود را با آریامونز در میان بگذارید.