امروز:9 فروردین 1403

سیر تکامل آیفون های اپل ؛ معرفی آیفون ها از اولین آیفون تا آیفون 6اس

فردا اپل از آیفون جدید خود پرده برداری خواهد کرد. این آیفون با نام آیفون 6 اس معرفی خواهد شد اما هیچ گاه کنجکاو بوده اید که اولین سری آیفون ها را ببنید. اولین آیفون به نام اپل آیفون معرفی شد. استیو جابز در 9 ژانویه ی 2007 اولین گوشی آیفون شرکت اپل را معرفی کرد. با ما همراه باشید تا بازگشتی به عقب داشته و تمام گوشی های آیفون که تا به امروز امده را یک جا در کنار هم نظاره کنیم. با آریامونز همراه باشید.

Apple iPhone: اولین آیفون

اولین آیفون در 9 ژانویه 2007 معرفی شد. این گوشی اختصاص به اپراتوز At&T داشت و کاربران این شبکه قادر به استفاده از این گوشی بودند. این گوشی یک انقلاب در بازار گوشی های بود. در سال 2007 این گوشی با صفحه نمایش لمسی و همچنین طراحی کاملا فلزی بسیار به چشم می آمد. این گوشی با یک دکمه هوم در وسط جلو خود همه را متوجه خود کرد. در آن زمان رقبای اپل این شرکت را به حذف کیبرد و مشکل بزرگ نبود کیبر متهم و برای این گوشی هیچ آینده ای تصور نمی کردند. اما بازار به گونه ای دیگر به این محصول نگاه می کرد و این محصول با فروش خوب به عنوان یک محصول انقلابی معرفی شد.

Apple-iPhone-0

Apple-iPhone-0 (2)

 

Apple-iPhone-0 (1)

آیفون 3G:دومین آیفون ا‌پل

بعد از اپل آیفون، اپل مدل جدید آیفون را در سال 2008 معرفی کرد. مدل اول آیفون بدون اپل بدون اپ استور و نوتیفیکیشن و جی پی اس بود. اینک اپل برای مدل دوم خود، این امکانات جدید را در این گوشی نهاد تا این تغییر بزرگ بیشتر از قبل نمایان شود و یک گوشی انقلابگر دیگر معرفی شود. اپل در نسخه ی آیفون 3G در طراحی خود تغییر ایجاد کرد و از بدنه ی پشتی پلاستیکی استفاده کرد. دلیل هم برای انتن دهی بهتر بود. همانطور که از اسم آیفون 3G مشخص است این آیفون به از شبکه ی 3G پشتیبانی می کرد.

 Apple-iPhone-3G-0 (1) Apple-iPhone-3G-0 (2) Apple-iPhone-3G-0 (3) Apple-iPhone-3G-0 (4) Apple-iPhone-3G-0

آیفون 3GS: سومین گوشی آیفون و استفاده از S برای سرعت بیشتر

اپل گوشی سوم خود را با نام آیفون 3GS معرفی کرد. این گوشی نسبت به آیفون آیفون 3G دارای سرعت بیشتری بود. این گوشی پردازنده ی 600 مگاهرتزی را دارا بود در صورتی که آیفون 3G دارای یک پردازنده ی 412 مگاهرتزی بود. همچنین این گوشی نسبت به آیفون 3G دارای پردازنده ی گرافیکی سریعتری بود و اپل در این گوشی از رم دو برابر (256 مگابایت) استفاده کرده بود. در این ورژن اپل در دوربین نیز تغییراتی ایجاد کرد. اپل برای اولین بار از دوربین 3 مگاپیکسل استفاده کرده و قابلیت فکوس خودکار را از آیفون 3GS به بعد در آیفون های اپل قرار گرفت. همچنین رابط کاربری آی او اس بسیار بهتر از قبل شد.
Apple-iPhone-3GS-0 (2) Apple-iPhone-3GS-0 (1) Apple-iPhone-3GS-0

آیفون 4: چهارمین آیفون با نمایشگری انقلابی

اپل از اولین آیفون خود از یک صفحه ی 3.5 اینچی استفاده کرد. اینک تغییر بزرگ در کیفیت نمایشگر رخ داد. اپل در این گوشی از یک نمایگشر 3.5 اینچی با تراکم پیکسلی 326 بهره می برد و این کیفیتی کم نظیر در آن زمان برای کاربران به وجود می آورد و همین باعث شد که این گوشی تحولی در نمایشگر های آن زمان ایجاد کند. اپل در این گوشی از یک پردازنده ی  A4 خود استفاده کرد که فرکانس کاری ان 800 مگاهرتز شد. همچنین رم این گوشی نسبت به آیفون 3GS دو برابر شد و یک رم 512 را در دل خود جای نهاد.
طراحی آیفون 4 نسبت به گذشتگان باز هم تغییر نشان داد و در طراحی جدید جلو و پشت گوشی از یک شیشه ساخته شده بود. دور گوشی نیز از فلز ساخته شده بود. این طراحی باعث شده که مشکلاتی در آنتن دهی به وجود آید. اما این گوشی نیز یک گوشی موفق در آیفون های اپل بود.
 Apple-iPhone-4-0 (4) Apple-iPhone-4-0 (2) Apple-iPhone-4-0 (1) Apple-iPhone-4-0

آیفون 4S:گوشی ای با طراحی قبل و سریع تر

گوشی آیفون 4 اس تغییر زیادی نسبت به آیفون 4 نداشت. اکثر تغییرات در داخل این گوشی رخ داده بود. این گوشی به پردازنده ی 2 هسته ای مجهز شده بود و همچنین دوربین این گوشی یک دوربین 8 مگاپیکسلی بود که باعث شده بود این گوشی یکی از گوشی های محبوب ان زمان از نظر دوربین شود. علاوه بر تصاویر خوب و سرعت بالا، گرفتن ویدئوی های فول اچ دی یکی از دلایل محبوبیت این گوشی بود.
Apple-iPhone-4s-0Apple-iPhone-4-0 (1)

آیفون 5: گوشی ای سریع تر و با طراحی متفاوت، نمایشگر بزرگتر و پشتیبانی از 4G

اپل گوشی آیفون 5 را در سپتامبر 2015 معرفی کرد. این گوشی به جای داشتن نمایشگر 3.5 اینچی یک نمایشگر 4 اینچی را به خود می دید. گوشی آیفون 5 یک گوشی با نمایشگر بزرگتر بود اما از نظر تراکم پیکسلی همانند گذشته تراکم پیکسلی 326 را داشت. از نظر شبکه ی ارتباطی این گوشی اولین گوشی آیفونی بود که از 4G پشتیبانی می کرد.
دوربین آیفون 5 نسبت به گذشته تغییر نداشت و یک دوربین 8 مگاپیکسلی را تجربه می کرد . اما از نظر لنز این گوشی کمی متفاوت بود و تصاویر شفاف تری را می گرفت همچنین ویدئوی 1080 پایدار تری گرفته می شد. اپل در این گوشی گرفتن عکس پانوراما را نیز اضافه کرد.
 Apple-iPhone-5-1 Apple-iPhone-5-1 (2) Apple-iPhone-5-1 (1)

آیفون 5S: پردازنده ی سریع تر، تاج آی دی  و iOS 7

اپل این گوشی را با تغییرایت در سرعت همراه کرد. همانند همیشه آیفون های سری اس قطعا از نظر پردازنده بهتر از قبل بودند. اپل آیفون 5 اس را با پردازنده ی قدرتمند تر معرفی کرد همچنین از سنسور اثر انگشت به عنوان اولین کمپانی استفاده کرد. سنسوری  که بر روی تاچ آی دی قرار می گرفت و به راحتی با آن می توانستید به باز کردن گوشی بپر دازید. همچنین یکی از تغییرات این آیفون عرضه ی هفتمین آی او اس بود. این آی او اس طراحی متفاوت و زیباتری نسبت به آی او اس های قبلی داشت. اپل در این آی او اس Action Center را گنجاند.
علاوه بر این تغییرات اپل از رنگ جدیدی رونمایی کرد و آن رنگ گلد بود.
Apple-iPhone-5s-1 (2) Apple-iPhone-5s-1 (1) Apple-iPhone-5s-1 Apple-iPhone-5s-0

آیفون 5C: آیفونی رنگارنگ

این آیفون یک آیفون موفق نبود. زیرا این آیفون از پلاستیک ساخته شده بود و این باعث پایین آمدن کیفیت آن شده بود. این گوشی در 5 رنگ و در کنار آیفون 5 اس معرفی شد که باعث شد این گوشی به چشم نیاید و بسیاری آن را شکست اپل دانستند.
Apple-iPhone-5c-0 (4) Apple-iPhone-5c-0 (1) Apple-iPhone-5c-0

آیفون 6: بزرگتر و سریعتر

بالاخره اپل سایز گوشی های خود را تغییر داد. سایز این گوشی آیفون 4.7 اینچ بود همچنین نمایشگر به بدنه کاملا متصل و یکپارچه بود و دارای انحنایی در دو طرف گوشی بود. این گوشی دارای تراکم پیکسلی 326 بود که هماننند گذشته بود. این گوشی باریک ترین گوشی تا سال 2014 بود. ضخامت این گوشی 6.9 میلی متر بود. این گوشی نسبت به نسل قبلی خود از نظر مشخصات داخلی نیز بهبود یافت. این گوشی به پردازنده ی A8 مجهز شد. همچنین دوربین این گوشی همانند قبل یک دوربین 8 مگاپیکسلی بود که فکوس خودکار بسیاری سریعی را نشان می داد.
  Apple-iPhone-6-0 (3) Apple-iPhone-6-0 (2) Apple-iPhone-6-0

آیفون 6 پلاس: نمایشگری حتی بزرگتر

آیفون 6 پلاس در کنار آیفون 6 معرفی شد. این گوشی یک گوشی بزرگ با نمایشگر 5.5 اینچی بود که حتی از 4.7 اینچ نیز بزرگتر بود و یک انقلاب در آیفون ها بود. انقلاب از نوع اندازه ی بزرگتر از بزگتر. شعار اپل در مورد آیفون 6 پلاس بزرگتر از بزرگ بود. این گوشی دارای سخت افزاری تقریبا برابر با آیفون بود. اما دوربین این گوشی به لزرشگری اپتیکال مجهز بود و باتری بهتر و همچنین صفحه نمایش با رزولوشن بالاتر مجهز بود.
Apple-iPhone-6-0 (1)

آیفون 6 اس: آخرین آیفون که به زودی معرفی می شود

گوشی آیفون 6 اس با تغییر در سرعت همراه خواهد بود. همانطور که دیده شد اپل همیشه سری های اس را سریعتر از قبل معرفی می کند. خبر ها نیز حاکی از عرضه ی یک آیفون با رم دو برابر است. همچنین باید منتظر یک دوربین 12 مگاپیسکلی و همچنین تکنولوژی فورس تاچ نیز باشیم. با آریامونز همراه باشید. فردا این گوشی در کنفرانس اپل معرفی خواهد شد.
 Images-showing-alleged-housing-for-the-Apple-iPhone-6s