امروز:30 فروردین 1403

آیا ساعت هوشمند ایسوس، یک ویندوزی خواهد بود؟

هر روز که به نمایشگاه بارسلون نزدیک می شویم، شایعات بیشتری درباره محصولاتی که در این نمایشگاه معرفی خواهند شد می‌شنویم، حال خبرها حاکی از این‌اند که ایسوس در نظر دارد یک ساعت هوشمند، که البته از ویندوز بهره می‌برد را معرفی کند. بنابر این شایعات نام این ساعت جدید VivoWatch خواهد بود.

همین چند روز پیش بود که شایعاتی مبنی بر عرضه نسل جدید ساعت‌های هوشمند از طرف ایسوس بازار گرمی خود را شروع کردند. حال در دیتابیس وبسایت Bluetooth SIG اطلاعاتی مبنی بر وجود این ساعت پیدا شده اند. به نظر می‌رسد که با یک ساعت که مربوط به حوزه سلامتی و تندرستی روبه‌رو هستیم. این ساعت قادر است ضربان قلب و اطلاعات مربوط به خواب کاربر را جمع آوری کند و به وسیله بلوتوث به تلفن هوشمند کاربر متصل می‌شود. البته یک منبع ایتالیایی هم به نام Notebook Italia هم وجود این ساعت را تایید کرده و مدعی شده است که این محصول دارای GPS هم خواهد بود. این منبع ایتالیایی مدعی شده است که VivoWatch شرکت ایسوس با اینکه محصولی برای اندازه گیری فعالیت‌های ورزشیت، اما تمامی امکانات یک ساعت هوشمند را دارا خواهد بود و دارای قابلیت‌هایی مانند تماس تلفنی، پیام رسانی، ایمیل، تقویم، هشدار و آلارم‌ خواهد بود. البته پیش از این شایعاتی مبنی بر عرضه نسل جدید ساعت‌های ZenWatch به گوش رسیدند که خبر از افزایش طول عمر باتری این ساعت‌ها تا یک هفته و استفاده از یک رابط کاربری سبکتر بر روی این نسل جدید می‌دادند.

 

ایسوس پیش از این محصولات ویندوزی خود را با نام Vivo ارائه کرده است. همین نکته باعث شده است که نام VivoWatch را برای محصول جدید این شرکت حدس بزنند. این ساعت احتمالا مشابه Microsoft Band باشد. نظر شما در این باره چیست؟

 

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.