امروز:10 فروردین 1403

قابلیت جدید کورتانا: کورتانا می تواند در برنامه های دیگر نیز ادغام شود

مایکروسافت در ماه پیش ویندوز 10 خود را معرفی کرد. یکی از ویژگی های بسیار مهم آن را می توان کورتانا نامید. کورتانا درستیار صوتی مایکروسافت به شمار می آید و این دستیار صوتی در حال پیش روی روز به روز است. این دستیار صوتی رقبای دیگری نیز دارد. سیری اپل ، گوگل now از اصلی ترین رقبای کورتانا محسوب می شوند و مایکروسافت در تلاش است که خود را متمایز با آن دو دستیار صوتی نشان دهد. به نظر می رسد که مایکروسافت به این امر دست یافته است. یکی از ویژگی های جدید که به کورتانا اضافه شده است ویژگی تشخیص صدای کاربر با پرسیدن چند سوال است. اما چیزی که باعث تفاوت بارز کورتانا شده است قابلیت ادغام با برنامه ها می باشد. این بدین معنی است که برنامه نویسان می توانند از کورتانا در برنامه های خود استفاده کنند و کورتانا در برنامه های غیر مایکروسافتی نیز جواب می دهد. با آریامونز همراه باشید.

کورتانا یک بخش جدید و یک ویژگی بسیار خوب برای ویندوز 10 می باشد. ویندوز 10 این ویژگی را در حد وجود نخواهد داشت و قابلیت های زیادی را با ان به همراه خواهد داشت. کورتانا که چندی پیش نتایج اسکار را خوب پیش بینی کرده بود حالا صدا ی شما را تشخیص می دهد و قابلیت جالب تری نیز در خود جای داده است و آن ادغام با برنامه های دیگر و غیر مایکروسافتی است. این ویژگی، باعث تفاوت آشکار این دستیار صوتی با دستیار های صوتی دیگر می باشد.

شاید در نگاه اول این ویژگی را دست کم بگیرید ولی باید بدانید که این ویژگی بسیار ویژگی خوبی برای گشترش کورتانا است و باید منتظر اینده ی خوبی برای کورتانا باشیم.

شما می توانید بررسی ویدئویی کورتانا را از این مطلب تماشا کنید.