امروز:7 اردیبهشت 1403

اپل خواهان خرید Here maps نوکیا می باشد

نوکیا در پی فروختن بخش موبایل خود به مایکروسافت اینک در پی فروش سیستم نقشه های Here Maps می باشد. این سرویس در سال ٢٠٠٨ توسط نوکیا خریداری شد و نوکیا برای خرید آن حدود ٨ میلیارد دلار هزینه کرد. اما اینک با توجه به ضرردهی این بخش از نوکیا،شرکت فنلاندی قصد فروش آن را دارد. البته باید بدانید که قیمت سال 2014 این سرویس حدود ٢ میلیارد دلار برآورد شده است که با این رقم نوکیا در سرویس هییر مپز خود ١.٢۴ میلیارد دلار ضرر کرده است. با آریامونز هنراه باشید.

نوکیا چندی پیش الکاتل را از ان خود کرد تا در صنعت مخابرات از کمپانی هایی نظیر اریکسون و هوآوی پیشی بگیرد اما تصمیم دیگر این کمپانی فنلاندی فروش بخش نقشه های خود است. دلیل آن ضرر دهی این بخش است و نوکیا با این کار بر روی تجهیزات مخابراتی متمرکز تر خواهد شد. از جمله کمپانی هایی که به خرید این بخش علاقه دارند می توان به امازون، اپل، علی بابا و چند شرکت خودرو سازی دیگر اشاره کرد.

در این میان نام غول تکنولوژی اپل بیش از بقیه به چشم می خورد و باید صبر کرد و دید ایا خریدار نهایی اپل است. در ضمن نوکیا در مورد قسمت پایین نیز بیان کرده است که در صورتی که پیشنهاد ها کافی نباشد حاضر به فروش این سرویس نیست.