امروز:1 اردیبهشت 1403

ویندوزفون از کاورهای هوشمند و دستگاه های بزرگتر پشتیبانی خواهد کرد

کاور هوشمند

با وجود اینکه ویندوزفون8.1 به دردسترس عموم قرار گرفته، اما منتظر یک آپدیت اساسی با نام کامل Windows Phone 8.1 GDR1 است که طبق اسناد منتشر شده از طرف مایکروسافت، این آپدیت یک خلا عمیق بین سخت افزار و نرم افزار را پر می کند.

علاوه بر پشتیبانی از پوشه ها و احتمالا فایل منیجر، طبق اسنادی که به تازگی منتشر شده است، این آپدیت از کاورهای هوشمند هم پیروی خواهد کرد و این یعنی اینکه می توان یک کاور مانند QuickCircle ال جی را برای گوشی های ویندوزفونی هم ساخت.

اگر در جریان اخبار تلفن های همراه باشید، می دانید که به تازگی شرکت ها برنامه های ویژه ای برای زمانی که کاور گوشی بسته است تعریف کرده اند و حتی می توانند مشخص کنند که هنگامی که این کاور باز می شود گوشی چه عکس العملی از خود نشان دهد که این اتفاق ها باعث شد واژه کاور هوشمند وارد دنیای فناوری شود و همانطور که گفتیم مایکروسافت هم می خواهد از دنیای تکنولژی عقب نماند و از این کاورها پشتیبانی کند.

البته در این آپدیت قرار است که از سایزهای بیشتری در صفحه نمایش ها و گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگ پشتیبانی شود.  در این آپدیت صفحاتی با رزولوشن 768*1280 و بزرگی 7اینچ پشتیبانی می شوند و همچنین تنظیماتی برای دستگاه های بزگتر با رزولوشن 800*1280 که دکمه های ناوبری نرم افزاری دارند ارائه می دهد.

تغییرات دیگری که از طریق این آپدیت ایجاد خواهند شد زیاد مهم نیستند اما میتواند در دراز مدت، در استفاده از گوشی تاثیرگذار باشد، تغییراتی برای بالاتر بردن کیفیت صدا حتی بیشتر از کیفیت LTE، بالاتر بردن کیفیت بلوتوث و … .

هنوز هیچ زمان مشخصی برای ارائه این آپدیت مشخص نشده است اما می دانیم زیاد هم با این اتفاق فاصله نداریم و جای تعجب نیست که اگر موج جدید از گوشی های ویندوزفونی با امکانات جدیدتر از راه برسند.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.