امروز:10 فروردین 1403

فبلت نکسوس 6 جدید در این ماه معرفی می شود.

شایعه شده که نکسوس بعدی گوگل یک فبلت ۵.۹ اینچی خواهد بود که در همین ماه رونمایی می‌شود. در ابتدا اخبار مربوط به صفحه‌نمایش ۶ اینچ نکسوس بعدی، عجیب و باور نکردنی به نظر می‌رسیدند، اما رفته رفته شواهد بیشتری در این باره به دست آمد و احتمال وجود چنین محصولی بیشتر شد.

اپل یک آیفون ۵.۵ اینچی را روانه بازار کرد، ال‌جی پرچمدار خود را به صفحه نمایش ۵.۵ اینچ مجهز کرد و سامسونگ نیز همچنان با گلکسی نوت ۵.۷ اینچی، بر بازار فبلت‌ها حکومت می‌کند، پس چرا گوگل یک تلفن غول‌پیکر با قیمت مناسب را روانه‌ی بازار نکند؟

وال استریت‌ژورنال گزارش کرده که نکسوس بعدی توسط موتورلا تولید خواهد شد. موتورولا چندی پیش توسط لنوو از تصرف گوگل خارج شد و حالا زیر چتر چینی‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهد. لنوو توان تولیدی بسیار بالایی دارد و به خوبی می‌تواند از پس تقاضای احتمالی نکسوس جدید برآید.

همچنین گزارش شده، نکسوس ۶ که با نام رمز Shamu در داخل گوگل شناخته می‌شود، همین ماه رسما رونمایی خواهد شد.

اما استقبال مردم از تلفن‌های هوشمند بزرگ به چه میزان است؟ براساس گزارش استراتژی-آنالیتکس، تلفن‌های بزرگ که در سال ۲۰۱۱ تنها ۱ درصد از بازار به آن‌ها اختصاص داده شده بود در سال ۲۰۱۴ یک‌چهارم از کل بازار را در اختیار دارند.

چندی پیش اطلاعات مربوط به پردازنده‌ی اصلی نکسوس ۶ نیز در نرم‌افزار CPU-Z ثبت شد. این تلفن به پردازنده‌ی پرقدرت Snapdragon 805 با ۴ هسته‌ی ۲.۶۵ گیگاهرتز مجهز خواهد شد. این پردازنده‌ همچنین از گرافیک Adreno 420 و ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد.

نکسوس ۶ اولین تلفن مجهز به سیستم‌عامل اندروید L خواهد بود که به اعتقاد بسیاری گوگل شماره ۵ را برای آن انتخاب خواهد کرد و شاید با نام اندروید ۵ نیز شناخته شود.

منبع:اندروید هدلاینز