امروز:1 اردیبهشت 1403

شیائومی: غولی که همه را متعجب کرد

شیائومی شرکتی هست که این روزها سروصدای زیادی در بازار جهانی موبایل و تبلت راه انداخته است، این شرکت توانسته بازار چین را به انحصار خود درآورد و به یکی از بزرگترین تولید کنندگان گوشی هوشمند در جهان تبدیل شود. گوشی های شیائومی در کنار قدرت و امکانات فوق العاده از قیمت مناسبی برخوردارند و همین باعث محبوبیت روزافزون این شرکت شده است. در این مقاله یک بیوگرافی مختصر از این شرکت را در اختیارتان قرار می دهیم. با ما باشید.

شیائومی در ۶ام اوریل سال ۲۰۱۰  در سرزمین آفتاب ( چین ) و در شهر بزرگ پکن تاسیس شد. Xiaomi در زبان چینی به معنی ارزن می باشد و در زبان انگلیسی Millet معنی می دهد. نام این شرکت اخیرا سروصداهای زیادی را در وبسایت های فناوری به پا کرده است. فعالیت اصلی شرکت Xiaomi در زمینه طراحی و تولید قطعات و لوازم الکترونیکی بخصوص Smartphone ها است. شیائومی برای تلفن های همراه اپلیکیشن طراحی می کند و به تازگی در حال تولید لوازم الکترونیکی دیگر نیز است.

xiaomi-logo-mi-logozoomtech.ir

شیائومی در بازار تجارت جهانی

شرکت شیائومی در حال حاضر چهارمین شرکت تولید کننده گوشی های هوشمند در دنیا می باشد . به گفتهForbes (یک مجله معتبر)  مدیر عامل شرکت Xiaomi (آقای لی جون)بیست و سومین مرد ثروتمند چین می باشد. این شرکت در عرض چهار سال به یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده گوشی هوشمند تبدیل شده، شرکت Xiaomi در حدود ۳۰۰۰   کارمند در چین , مالزی و سنگاپور دارد و به فکر گسترش فروشگاها و کارخانجات خود در سایر کشورهای هم جوار مثل هند و اندونزی و… نیز می باشد.

 در بازار جهانی این شرکت نام خود را به Mi (می) تغییر داده است و احتمالا MI خلاصه شده Mobaile Internetهست ول البته دو حرف آخر نام این شرکت هم می باشد.با چشم اندازی که این شرکت برای خود طراحی کرده است، قصد دارد به زودی جایگاه اپل و سامسونگ را در بازار جهانی بگیرد و البته با رشدی که این شرکت داشته زیاد هم بعید به نظر نمی رسد مگر اینکه سامسونگ و اپل تدبیری بیندیشند.

محصولات شیائومی در ایران

Xiaomi  برای ایران محصولات زیادی را صادر کرده است. ازجمله  تلفن همراه ,تلویزیون های هوشمند , تبلت , سیستم عامل , روتر شبکه ,ست تاب باکس و محصولات الکترونیکی دیگر…

گوشی های هوشمند شیائومی

گوشی های هوشمند این شرکت با Mi… معرفی می شوند که به جای سه نقطه یک عدد وارد می شود مثل Mi3 و Mi4 که به تازگی معرفی شده اند. سیستم عامل گوشی های Xiaomi سیستم عامل MIUI این سیستم عامل مختص شرکت Xiaomi بوده و مبتنی بر اندروید است .

شیائومی

 Mi4 پرچم دار این شرکت است و در ضمن با گوشی های Iphone 6 , Galaxy Note 4 وGalaxy s5 در یک رده مقایسه می شود.

Xiaomi-MI4_w_600

تبلت شیائومی

تبلت های Xiaomi نیز به نام MiPad ارائه شده اند. اولین تبلتی که از پردازنده ۴ هسته ای Tagra K1 با کلاک پالس ۲٫۳ گیگاهرتز استفاده کرده است تبلت MiPad شرکت Xiaomi است که در کشور خودش بیشترین فروش را دارد.

Xiaomi-Mi-Pad

تلویزیون های هوشمند شیائومی

تلویزیون های هوشمند  شرکت شیائومی با نام MiTV ارائه شده اند . Xiaomi اولین تلویزیون هوشمند خود را در سال ۲۰۱۳ و با سیستم عامل اندروید معرفی کرد. در حال حاضر آخرین مدل تلویزیون هوشمند این شرکت Ultra HD 49in با پردازنده ۴ هسته ای است.

xiaomi-smartTV

نکته پایانی اینکه، این شرکت به دلیل کیفیت بالا و ارزانی محصولات بسیاری از کارشناسان را بر آن داشته است که اعتراف کنند اپل و سامسونگ هزینه زیادی را بابت گوشی هایشان دریافت می کنند و این درحالی است که قیمت تمام شده هر گوشی برای این دو غول تکنولوژی بسیار کمتر از قیمت محصولاتشان در بازار است.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.