امروز:9 فروردین 1403

نمایشگر سه بعدی موبایل توشیبا ، دنیای سه بعدی در گوشی های هوشمند

3d-mobile-screen
اگر با دنیای تک همراه باشید چند وقتی است که نمایشگر های سه بعدی برای نمایشگر های خانگی وارد عرصه زندگی روزمره شده است اما این تکنولوژی یعنی همین نمایشگر های سه بعدی وارد بخش موبایل و گوشی های هوشمند نشده بود.اما اینک توشیبا با نمایشگر 4k خود این تکنولوژی را برای موبایل وارد بازار کرد.با آریامونز همراه باشید.

شرکت توشیبا که آوازهٔ خوبی در ساخت صفحات نمایش سه‌بعدی دارد، از ساخت صفحات نمایش سه‌بعدی با کیفیت ۴K خبر داده است. جالب اینجاست که توشیبا مدعی شده صفحات نمایش سه‌بعدی ساخت این شرکت که نیازی به عینک مخصوص نیز ندارند را در گوشی‌های موبایل نیز می‌توان به کار گرفت.

در این تکنولوژی از لنز ال‌سی‌دی گرین‌ (LCD GRIN) برای سه‌بعدی نمودن صفحه نمایش ۱۵ اینچی با کیفیت ۴K استفاده شده است و همانطور که گفته شد، با این متد جدید نیاز به عینک‌ سه‌بعدی کاملا مرتفع شده است. جالب اینجاست که توشیبا به فکر افرادی که در مشاهده تصاویر سه‌بعدی مشکل دارند و یا به هر دلیل تمایل ندارند تصاویر را به صورت سه‌بعدی ببینند نیز بوده است و صفحات نمایش جدید خود را به نوعی طراحی کرده که کاربر بتواند نحوه نمایش سه‌بعدی و دو بعدی را انتخاب نماید.

مکانیزم لنز طراحی شده جدید توشیبا، اثرات غیرطبیعی تطابق تصاویر را در صفحه نمایش‌های سه‌بعدی کاهش داده و سینگال‌های مزاحم و ناخواسته را تا میزان ۲ درصد کاهش می‌دهد. صفحه‌نمایش‌ سه‌بعدی جدید توشیبا از رزولوشنی معادل ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل استفاده می‌کند و همانطور که گفته شد می‌تواند تصاویر را به صورت سه‌بعدی و دو بعدی بدون نیاز به عینک‌های مخصوص نمایش دهد.

توشیبا مدعی است امکان مشاهده تصاویر به دو صورت سه‌بعدی و دو بعدی قابلیتی است که بیشتر از همه در صنعت‌ موبایل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در کنار صنعت موبایل، پیش‌بینی می‌کنیم در صنایع پزشکی نیز صفحات سه‌بعدی بدون نیاز به عینک توشیبا کاربرد‌های مفیدی داشته باشد.

همانطور که در ابتدا گفتیم توشیبا در تولید صفحات نمایش سه‌بعدی ید طولایی دارد و اولین صفحه‌نمایش سه‌بعدی خود را که نیاز به عینک نداشت در مهرماه سال ۹۰ به بازار معرفی کرد. انتظار داریم تا صفحه‌نمایش سه‌بعدی جدید نیز در نمایشگاه CES امسال که از ۱۶ دی‌ماه در لس‌وگاس برگزار می‌شود، رونمایی شود.