امروز:10 فروردین 1403

شیائومی اولین لپ تاپ خود را روانه ی بازار می کند

هر هفته پست هایی از شیائومی را برای شما اماده می کنیم و تاکنون شما هم از قدرت این شرکت اطلاع پیدا کرده اید. این شرکت سریعا رشد پیدا کرد و الان قصد ورود به بازار لپ تاپ را دارد.شیائومی در عرصه ی گوشی های هوشمند چنان پیشرفت کرد که جای سامسونگ را در چین گرفت. همانطور که در مقاله های قبل با ما بودید این شرکت گوشی جدید ارک را برای ورود به بازار اماده کرده است.حالا باید منتظر لپ تاپ این شرکت باشیم.

شیائومی که زمان زیادی از آغاز به فعالیت آن نمی‌گذرد، پس از ورود به بازار گوشی‌های‌هوشمند و تبدیل شدن به بزرگ‌ترین کمپانی چین، حال در پی آن است تا وارد حوزه‌ی تولید پی‌سی شود. البته این کمپانی محصولاتی از سری «می» را همچون ست‌تاپ‌باکس تلویزیون و سیستم تصفیه‌‌ی هوا تولید کرده است. حال به نظر می‌رسد این کمپانی در تلاش است تا پی‌سی را نیز وارد طیف محصولات خود کند.

شایعات مربوط به ورود این کمپانی به حوزه‌ی تولید پی‌سی در حد حرف نبوده و شاهد انتشار تصاویری از این محصول نیز هستیم. شیائومی که بسیاری لقب اپل چین را به آن نسبت داده‌اند سعی می‌کند تا در محصولات خود نیز مشخصاتی از محصولات اپل را به عاریه بگیرد. همانطور که در تصاویر می‌بینید این لپ‌تاپ شباهت بسیار زیادی به مک‌بوک ایر اپل دارد. تصاویر منتسب به لپ‌تاپ شیائومی نشان از این دارد که از آلومینیوم در ساخت آن استفاده شده است. همچنین برند mi در قسمت پایین صفحه‌ی نمایش با رنگ نارنجی خودنمایی می‌کند.

miLaptopInt 1

براساس شنیده‌ها این لپ‌تاپ از پردازنده‌ی هسول Core i7 4500U به‌همراه ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم (دو اسلات رم هشت گیگابایتی دو کاناله) بهره می‌برد. از جمله‌ی سایر مشخصات فنی این لپ‌تاپ می‌توان به صفحه‌ی نمایش ۱۵ اینچ با رزولوشن فول‌اچ‌دی 1080p اشاره کرد. شنیده‌ها حکایت از این دارند که قیمت این لپ‌تاپ ۴۸۱ دلار تعیین شده که با وجود چنین مشخصات فنی بسیار مقرون به صرفه است. شیائومی از سیستم‌عامل لینوکس در لپ‌تاپ خود استفاده خواهد کرد.

miLaptopInt 2

هنوز نمی‌توان با قطعیت در مورد صحت تصاویر و شایعات مطرح شده در رابطه با این لپ‌تاپ اظهار نظر کرد. باید منتظر بود و دید که آیا شیائومی لپ‌تاپ خود را در جریان برگزاری مراسم پانزدهم ژانویه معرفی خواهد کرد یا خیر؟