امروز:10 فروردین 1403

راهنمای خرید تبلت در ایران

راهنمای خرید تبلت در ایران 5

راهنمای خرید تبلت در ایران

انتخاب، موضوعی بسیار تعیین کننده و دشوار برای مسائل زندگی ما می باشد و انتخاب یک تکنولوژی، همانند تبلت، موبایل و یا لپ تاپ، مساله ای است که شما شاید به تنهایی توانایی و اطلاعات فنی کافی برای آن را نداشته باشید. سایت “بهترین ها در زمین”، بدون در نظر گرفتن مسائل تبلیغاتی و فقط برای کمک به شما برای انتخابی بهتر، شما را در این امر یاری خواهد کرد.

با اولین راهنمای خرید با ما همراه باشید (راهنمای خرید تبلت در ایران بر مبنای قیمت):

jetway Alfar۷۸۰ (تا ۵۰۰ هزار تومان)

راهنمای خرید تبلت در ایران

شرکت JetWay یک مدل از تبلت هایش را به نام Alfar ۷۸۰ به بازار عرضه نمود. این تبلت دارای یک صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی خازنی با دریافت ۵ نقطه همزمان می‌باشد .پردازنده تک هسته ای Cortex-A۸ در قالب چیپست ARM Boxchip و فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز و همچنین ۱ گیگابایت حافظه رم، سخت افزار این تبلت را تشکیل می‌دهند. سیستم عامل این دستگاه اندروید نسخه ۴ آن بر روی این تبلت استفاده نموده است. این دستگاه دارای دو دوربین است یک دوربین ۲مگا پیکسلی در پشت و یک دوربین ۰.۳ مگاپیکسل در جلو قرار دارد که کیفیت چندانی ندارد. باتری این تبلت از نوع لیتیوم پلیمری و با ظرفیت ۲۵۰۰ میلی آمپر ساعت است که با هر بار شارژ به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی تا ۵ ساعت با آن فیلم تماشا کنید و برای چند ساعت بدون احتیاج به شارژ مجدد با آن در اینترنت به گشت و گذار بپردازید.

نقاط قوت

نسخه ۴ سیستم عامل اندروید
پشتیبانی از فلش مموری از طریق درگاه USB
سخت افزار مقرون به صرفه
پشتیبانی از کارت حافظه microSD

اجرای فرمت های متنوع صوتی و تصویری
پورت های microHDMI

نقاط ضعف

کیفیت پایین دوربین
صفحه نمایش نه چندان با کیفیت

بلندگوهای ضعیف

نداشتن بلوتوث

 

Ainol Novo۷ Crystal II QuadCore ( تا ۶۰۰ هزار تومان)

راهنمای خرید تبلت در ایران

 

Ainol Novo۷ Crystal II QuadCore یک تبلت چهار هسته ای از کمپانی ainol است . Crystal II . مدل Crystal II از پردازشگر ATM۷۰۲۹ Quad Core ARM Cortex A۹ ۱.۵GHZ , پردازشگر گرافیکی چهار هسته ای Vivante GC۱۰۰۰ Plus استفاده میکند , حافظه داخلی آن ۸ گیگابایت است که قابل ارتقا تا ۳۲ گیگابایت را دارا میباشد , صفحه نمایش آن ۷ اینچی و کیفیت آن ۱۰۲۴x۶۰۰ پیکسلی با ۱۶ میلیون رنگ و ساخت شرکت LG میباشد و صفحه لمسی خازنی آن قابلیت تشخیص ۵ نقطه را به صورت همزمان دارد. این تبلت دارای خروجی HDMI و قابلیت پشتیبانی از اتصال موس و کیبورد از درگاه usb میباشد. قابلیت پخش ویدئوی های HD دارد و انواع بازی های دنیای تبلت ها را با آن میتوانید انجام دهید.

باتری این تبلت به ۳۷۰۰ میلی آمپر میباشد و شما را تا ۶ ساعت تماشای فیلم و ۵ ساعت گشت و گذار در اینترنت همراهی خواهد کرد

نقاط قوت

نسخه ۴.۱ سیستم عامل اندروید
پشتیبانی از فلش مموری از طریق درگاه USB
پردازنده ۱.۵GHz چهار هسته ای
پشتیبانی از کارت حافظه microSD
پورت های mini HDMI
وزن سبک

نقاط ضعف

برای استفاده از اینترنت فقط از wifi باید استفاده کنید

نداشتن بلوتوث

Ainol Novo۷ Venus ( تا ۷۰۰ هزار تومان)

راهنمای خرید تبلت در ایران

 

تبلت Ainol Novo۷ Venus، پردازنده ۴ هسته ای ۱.۵GHzبه همراه پردازنده گرافیکی mali۴۰۰ و رم ۱GB از نوع DDR۳ را در خود جای داده است.صفحه نمایش Ainol Novo۷ Venus هفت اینچی بوده و دارای کیفیت ۱۲۸۰X۸۰۰ پیکسل می باشد .از نظر حافظه این تبلت ۱۶ گیگا بایتی طراحی شده است که البته میتوان تا ۳۲ گیگا بایت آنرا ارتقا داد.

این تبلت ،تبلتی هفت اینچی سبک است و تنها ۳۲۰ گرم وزن دارد و به راحتی در دستان کاربر جای میگیرد و حمل آن بسیار آسان می باشد. در این تبلت شفافیت رنگ ها بسیار مناسب و عمیق نشان داده میشود زیرا میتواند ۱۶ میلیون رنگ را نشان بدهد همچنین قابلیت لمس همزمان ۵ نقطه را دارا می باشد، صفحه نمایش IPS می توان به زاویه دید گسترده تا ۱۷۸ درجه را به ما نشان بدهد.

از نظر سخت افزاری ،پردازنده ۱.۵GHz چهار هسته ای به همراه پردازنده گرافیکی mali۴۰۰ سبب میشود حتی کارهای گرافیکی و بازی های سنگین همه به راحتی پردازش شوند.همچنین رم ۱GB از نوع DDR۳ این دستگاه به شما این امکان را میدهد تا به راحتی از تمام امکانات نرم افزاری موجود بر روی سیستم عامل آندروید استفاده کنید.

در سمت راست بدنه Venus خروجی ۳.۵ میلی متری صدا , پورت Mini USB , پورت Mini HDMI , جایگاه کارت حافظه و ورودی شارژر قرار دارد.

نقاط قوت

نسخه ۴.۱ سیستم عامل اندروید
پشتیبانی از فلش مموری از طریق درگاه USB
پردازنده ۱.۵GHz چهار هسته ای
پشتیبانی از کارت حافظه microSD
پورت های mini HDMI
وزن سبک

نقاط ضعف

برای استفاده از اینترنت فقط از wifi باید استفاده کنید

 

Hyundai T۷ (تا ۱ میلیون تومان)

Hyundai-T7-Exynos-

 

این دستگاه یکی از رقبای تبلت ایسوس نکسوس ۷ میباشد ولی پردازنده آن قوی‌تر بوده و دارای دوربین عقب و پورت HDMI نیز می‌باشد که این تبلت را در برابر نکسوس ۷ در موقعیت بهتری قرار می‌دهد .

صفحه نمایش۷ اینچی به کار رفته بر روی آن، یک صفحه با کیفیت ۸۰۰×۱۲۸۰ پیکسل از نوع IPS LCD است.که رنگ‌ها را طبیعی و زاویه دید وسیع را به نمایش میگذارد و قابلیت دریافت تا ۵ لمس همزمان را دارد.

پردازنده ۴ هسته ایExynos سامسونگ با قدرت ۱.۶GHz این تبلت را بسیار پرقدرت کرده ، این تبلت دارای ۱ گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی است. از آنجایی که رزولوشن نمایشگر آن ۱۲۸۰x۸۰۰ پیکسل است، پردازنده سریع، نرم و روان دستورات را اجرا میکند و در زمان استفاده از آن متوجه مکث یا تاخیر در انجام دستورات نخواهید شد. سیستم عامل این تبلت اندروید ۴ می‌باشد.

دوربین اصلی آن ۲ مگا پیکسل و دوربین دوم آن VGA است. بهتر بود که دوربین اصلی کیفیت بیشتری داشته باشد. کیفیت دوربین مکالمات تصویری قابل قبول است، اما دوربین اصلی این تبلت کیفیت متوسط دارد.

باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این دستگاه تا حدود ۴ ساعت دوام می آورد. در کل خرید این تبلت یک خرید مقرون به صرفه می‌باشد و ما به شما آن را پیشنهاد میکنیم.

 

نقاط قوت

پردازنده قدرت مند شرکت سامسونگ Exynos۴۴۱۲ Quad-Core Cortex-A۹
امکان اتصال حافظه خارجی
نمایشگر IPS با رنگ‌های طبیعی و زاویه دید مناسب
وجود GPS

نقاط ضعف

دوربین‌های متوسط

 

 

Asus Google Nexus ۷ ۳۲GB (تا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان)

DSC_7706-2-1-

این تبلت از یک پردازنده ۴ هسته ای Nvidia Tegra۳ با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز و یک گیگابایت رم بهره می برد. علاوه بر این شامل ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، پورت های Micro-USB ،‌Micro-HDMI، کارت حافظه MicroSD به منظور افزایش فضای ذخیره سازی (SDHC and SDXC)، استاندارد ۸۰۲.۱۱n Wi-Fi، بلوتوث ۳.۰، ژیروسکوپ، قطب نمای الکترونیکی و حسگر نور محیط می باشد. جنس آن از پلاستیک است ولی با کیفیت مناسبی ساخته شده است.

در قسمت پشت دوربینی وجود ندارد ولی در قسمت جلو یک دوربین برای مکالمه تصویری وجود دارد ، باتری آن لیتیوم آیون و ۴۳۲۵میلی آمپر میباشد که شما را تا ۸ ساعت کار مداوم همراهی خواهد نمود. سیستم عامل آن اندروید Jelly Bean ۴.۱ و قابل ارتقاع به ۴.۲.۱ خواهد بود.

برای مقایسه آن با دیگر تبلت ها به مقالات زیر مراجعه کنید:

نقاط قوت

پردازنده چهار هسته ای قدرتمند و سخت افزار بسیار خوب
یک گیگابایت RAM
مجهز به جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید (Jelly Bean)
طراحی زیبا

باتری با شارژ دهی ۹ ساعت

داشتن شیار کارت حافظه microSD

نقاط ضعف

نداشتن دوربین

نداشتن پورت HDMI

نداشتن قابلیت ارتقاع حافظه با microSD

 

 

Asus Memo Pad Smart ۱۰ (تا ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان)

Asus-MeMO-Pad-Smart-10-ME301T-in-Midnight-Blue

این تبلت از یک پردازنده ۴ هسته ای Nvidia Tegra۳ با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز و یک گیگابایت رم بهره می برد. علاوه بر این شامل ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، پورت های Micro-USB ،‌Micro-HDMI، کارت حافظه MicroSD به منظور افزایش فضای ذخیره سازی (SDHC and SDXC)، استاندارد ۸۰۲.۱۱n Wi-Fi، بلوتوث ۳.۰، ژیروسکوپ، قطب نمای الکترونیکی و حسگر نور محیط می باشد. همچنین قابلیت پخش ویدئو ۱۰۸۰P از طریق کابلهای HDMI ۱.۴ را داراست.

دکمه پاور در امتداد لبه بالا سمت چپ و دکمه تنظیم صدا در لبه بالا سمت راست زیر جک هدفون قرار گرفته است. هر دو پورت Micro-USB و Micro-HDMI بر روی لبه سمت چپ کنار هم قرار گرفته اند. بلندگوهای استریو SonicMaster در لبه پشت پمپ واقع شده است که موجب صدای مناسب و معقول می شود.

ااین تبلت، سیستم عامل آندروید Jelly Bean ۴.۱.۲ را پشتیبانی می کند در حالی که Nexus ۷ و Transformer Pad TF۳۰۰ با همان مشخصات سخت افزاری MeMo Pad Smart ۱۰ و از محصولات کمپانی Asus، جدیدترین نسخه آندروید Jelly Bean ۴.۲.۲ را هم پشتیبانی می کنند .

نقاط قوت

پردازنده چهار هسته ای قدرتمند و سخت افزار بسیار خوب
یک گیگابایت RAM
مجهز به جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید (Jelly Bean)
قیمت بسیار مقرون به صرفه
صفحه نمایش ۱۰ اینچی با کیفیت
طراحی زیبا

داشتن پورت های mini HDMI

باتری با شارژ دهی ۹ ساعت

داشتن شیار کارت حافظه microSD

نقاط ضعف

ایراد خاصی مشاهده نشد !

 

Samsung Galaxy Note ۱۰.۱ N۸۰۰۰ ۱۶GB (تا ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان)

galaxy-note-10-1-white-a

سامسونگ Galaxy Note ۱۰.۱ تبلتی کاملا مناسب برای دانش آموزان و دانشجویان به شمار می‌رود. در Galaxy Note ۱۰.۱ به همراه قلم تعبیه شده میتوانید همزمان با هر کاری، نت برداری کنید و نکات را یادداشت کنید.

صفحه نمایش آن از نوع PLS LCD و اندازه آن ۱۰.۱ می‌باشد و کیفیت تصویر آن با دقت ۸۰۰×۱۲۸۰ نمایش داده میشود. این دقت در مقاسه با retina شرکت Apple حرف خاصی برای گفتن ندارد ولی بسیار تصاویر را شفاف نشان میدهد ، زاویه دید این تبلت مناسب است و شفافیت رنگ‌ در آن مناسب و عمق رنگ مشکی در آن بسیار زیاد میباشد .

جنس آن از جنس پلاستیکی همانند تمام تبلت های سامسونگ میباشد. ابعاد آن ۱۸۰×۲۶۲ میلی‌متر و قطر آن نیز کمتر از یک سانتیمتر می‌باشد. وزن آن ۶۰۰ گرم است که با توجه به بدنه پلاستیکی آن، سنگین به نظر می‌رسد.

سامسونگ قلم جدید خود را بیشتر به قلم‌های واقعی کرده است. نکته بسیار جالب این قلم جدید، قابلیت تشخیص میزان فشار بر روی تبلت می‌باشد که سبب میشود میزان فشاری که شما با قلم بر روی صفحه تبلت، ایجاد می‌نمایید توسط دستگاه درک ‌شود و در میتواند خیلی از قابلت های جالب را در نرم افزار های مخصوص خود ایجاد کند. طراحی چهار گوش این قلم، در دست گرفتن و کار کردن با آن لذت بخش کرده و از کار کردن با آن احساس خستگی نخواهید نمود. شگفتی‌ دیگر این قلم به همین جا خلاصه نمی‌شود. کارکرد جالب‌ دیگر این وسیله قابلیت لمس شناور خواهد بود، که با این قابلیت، شما میتوانید بدون لمس کردن صفحه با قلم و با مقداری فاصله دستورات را اعمال کنید و دستگاه آن را درک میکند درک مینماید .

از نظر سخت افزاری این تبلت از پردازنده ۱.۴ گیگاهرتزی ۴ هسته ای استفاده میکند که Exynos ۴۴۱۲ ساخت خود سامسونگ می‌باشد و ۲ گیگابایت رم، تمام امکانات نرم افزاری موجود برای سیستم عامل را برایتان فراهم خواهد کرد. پردازشگر گرافیکی مدل Mali ۴۰۰MP بوده که از پس کارهای گرافیکی و سنگین‌ترین بازی‌ها به راحتی بر خواهد آمد.

سامسونگ در تبلت جدید از سیستم عامل آندروید ۴ استفاده نموده است که به ۴.۱ (Jelly Bean) آپدیت شده است.

Note ۱۰.۱ دارای سه ظرفیت ۱۶ ، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی میباشد که همگی با کارت حافظه microSD قابل ارتقاء مباشند.

باتری ۷۰۰۰ میلی آمپری بر روی تبلت ، تا حدودی خیال کاربران را از عمر کار کرد باتری راحت نموده است. با وجود این باتری شما می‌توانید با مصرف عادی ، بیشتر از ۱ روز بدون نیاز به شارژ مجدد از این تبلت استفاده نمایید.

نقاط قوت

پردازنده Exynos ۴۴۱۲ چهار هسته ای با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز
۲ گیگا بایت حافظه رم
قابلیت پشتیبانی از سیم کارت و مکالمه تلفنی
دوربین ۵ مگاپیکسلی با فلاش
وجود قلم بسیار کاربردی و خلاقانه
وجود نسخه فتوشاپ لمسی مخصوص تبلت به صورت پیش فرض
به قابل ارتقاء به اندروید ۴.۱ (Jelly Bean)
پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا ۶۴ گیگابایت
عملکرد مناسب باتری

نقاط ضعف

قیمت بالا
تراکم پیکسلی متوسط صفحه نمایش
کیفیت متوسط بدنه

Apple iPad ۴ Wi-Fi + ۴G – ۱۶GB (تا ۲ میلیون تومان و ۴۰۰ هزار)

iPad4B16-xlarge
از لحاظ طراحی می‌توان گفت iPad ۴ تغییر چندانی نسبت به iPad ۳ نداشته است. ابعاد بدون هیچ تغییری یعنی همانند iPad ۳ ۲۴۱×۱۸۵.۶ و قطر ۹.۴ میلی متر و ۶۵۲ گرم وزن است.

چیپ A۶X که شامل پردازنده دو هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۴ هسته‌ای این تبلت را از لحاظ پردازش ممتاز کرده و یک گیگابایت حافظه RAM این پردازنده را همراهی میکند، همه چیز سریع بوده و برنامه‌ها با اولین اشاره باز می‌شوند و می‌توانیم به جرات گفت که سرعت و روانی که در این تبلت مشاهده خواهید کرد ،بر روی هیچ تبلت اندرویدی که تا به امروز ارائه شده، مشاهده نخواهید کرد.

بزرگ‌ترین برتری‌ این تبلت نسبت به تبلت های دیگر نمایشگر فوق العاده آن است. iPad ۴ ،صفحه نمایش ۹.۷ اینچی Retina به همراه دارد ، که کیفیت آن فوق‌العاده و ز است که تراکم پیکسلی ۲۶۴ ppi را تولید نموده. پنل IPS استفاده شده در iPad ۴ جدید، رنگ‌های بسیار زنده و طبیعی را تولید میکند و زاویه دید بسیار بالایی دارد ، با توجه به این که کنتراست بالایی دارد، کار کردن با آن در فضاهای پر نور و در زیر نور آفتاب، مشکلی را برای شما ایجاد نخواهد کرد.

باتری با ظرفیتی بسیار بالا یعنی ۱۱۵۶۰ میلی آمپر ساعت از نوع لیتیوم پلیمر ، این تبلت را در این زمینه بی رقیب ساخته است،
با صفحه نمایش Retina با پنل IPS LCD و پردازنده قدرتمند دو هسته‌ای ، می‌توان گفت iPad ۴ بهترین تبلت موجود در دنیا برای تماشای ویدئو است.

دوربین آن ۵ مگاپیکسلی و کیفیت عکس‌برداری و فیلم‌برداری دوربین آن فوق‌العاده است. کیفیت فیلم برداری این دوربین با کیفیت Full HD و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه است. دوربین جلوی ۱.۲ مگاپیکسلی نیز در تبلت برای انجام مکالمات تصویری خواهد بود .

نقاط قوت

صفحه نمایش ۹.۷ اینچی Retina با رزولوشن بسیار بالا ۲۰۴۸x۱۵۳۶ پیکسل
یپ A۶X که شامل پردازنده دو هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۴ هسته‌ای
دوربین ۵ مگاپیکسلی با کیفیت بسیار بالا
دوربین دوم ۱.۲ مگاپیکسلی با کیفیت
کیفیت ساخت بسیار بالا
باتری با ظرفیت بالا و عمر باتری بسیار خوب

نقاط ضعف

قیمت بالا
نداشتن پرت استاندارد(اختصاصی خود اپل)

 

 

Asus VivoTab RT TF۶۰۰T (تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان)

ab47363_3
ایسوس برای سبک‌ کردن محصول خود، از تکنولوژی قالب ریزی نانو (Nano Molding) استفاده کرده است. قالب گیری آلومینیوم و پلاستیک در محیط نانو و با تزریق پلاستیک، به گونه ای عمل می‌کند که پلاستیک همانند ریشه یک درخت در آلومینیوم رشد می‌کند. این فرآیند خلاقانه باعث شده ، ایسوس قطعات فلزی، مانند پیچ‌ های سنتی کنار بگذارد و از قطعات پلاستیکی سبک‌تر اما با همان استحکام روش سنتی، استفاده کند که به موجب آن ایسوس موفق شده این تبلت را با وزن ۵۲۵ گرم ، که ۵۰ گرم کمتر از Surface RT و بیش از ۱۲۵ گرم کمتر از آیپد ۴ است، تولید نماید البته این وزن بدون داک کیبرد آن میباشد.

با داک کیبورد وزن این تبلت به بیش از دو برابر افزایش میابد و حدود ۱.۱ کیلوگرم خواهد شد.

کیفیت صفحه نمایش آن بسیار کمتر از ۴ IPad است ،کیفیت ۷۶۸×۱۳۶۶ در مقایسه با رزولوشن ۱۵۳۶×۲۰۴۸ که IPad ۴ دارد، حرفی برای گفتن ندارد.

صفحه نمایش این تبلت با توجه به کارایی‌های آن مناسب و کافی به نظر میرسد . چرا که تبلت Vivo Tab RT برای استفاده های سطح پایین و اولیه مانند ارسال ایمیل، ویرایش اسناد آفیس و یا مرورگری اینترنت و دیدن فیلم طراحی شده و برای کارهای حرفه ای همانند کار های گرافیکی، از لحاظ سخت افزاری و هم نرم افزاری، جهت عدم پشتیبانی Windows ۸ RT از برنامه های سطح بالا ، که بر روی نسخه های قبلی ویندوز اجرا میشد ، نامناسب نمی‌باشد. عملکرد این صفحه نمایش در زیر نور آفتاب، بسیار عالی مناسب بوده است . نمایشگر ۴ IPad در بین تبلت ها هنوز هم برترین است، اما با رعایت انصاف، در یک نگاه کلی به صفحه نمایش این دو تبلت، باید بگوییم که صفحه نمایش VivoTab هم بسیار خوب و مناسب عمل میکند، و حتی نسبت تصویر ۱۶:۹ در آن میتواند تصاویر را بزرگتر از نسبت ۴:۳ تبلت ۴ IPad نشان دهد.

پردازنده چهار هسته ای Nvidia Tegra ۳ T۳۰ از نوعCortex-A۹ با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز و ۲ گیگابایت رم ، مشکلی برای شما از نظر پردازش و انجام دستورات ایجاد نخواهد نمود.

اکثر مشخصات این تبلت شبیه به تبلت مایکروسافت یعنی Surface RT می‌باشد، اما دوربین آن بر خلاف دوربین ۱.۲ مگاپیکسلی Surface RT، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با کیفیت مناسب است. تصاویر گرفته شده با دوربین این تبلت کیفیت فوق‌العاده بالایی خواهند داشت. این تبلت با کیفیت Full HD ۱۰۸۰p می‌تواند فیلم‌برداری کند، کیفیت فیلم‌برداری این تبلت نیز بسیار خوب و رضایت بخش است. دوربین VivoTab جزو برترین دوربین‌های به کار رفته بر روی تبلت هاست. دوربین جلو ۲ مگاپیکسلی نیز جهت انجام مکالمات تصویری قرار گرفته که کیفیت آن نیز مناسب است.

تبلت های ایسوس، در درون داک کیبورد از باتری استفاده می‌کنند ،که با وصل کردن داک شارژ دهی بیشتری را شاهد خواهید بود. در تست مرورگر اینترنت به وسیله Wi-Fi با روشنایی ۵۰ درصد، این تبلت بیش از ۹ ساعت دوام آورد و با اتصال داک کیبورد به دستگاه عمر آن به بیشتر از ۱۳ ساعت افزایش پبدا کرد،این تست باعث شد عمل کرد باتری آن بسیار راضی کننده و عالی باشد.

نقاط قوت

پردازنده چهار هسته ای Nvidia Tegra ۳ T۳۰
شارژدهی بسیار خوب باتری‌ تبلت و داک
دوربین ۸ مگاپیکسلی با کیفیت مناسب
وزن کم
بلندگو های قدرتمند
سیستم عامل Windows ۸ RT
پشتیبانی از کارت Micro SD تا ۶۴ گیگابایت

نقاط ضعف

کمبود برنامه های کاربردی برای Windows ۸ RT
کیفیت متوسط صفحه نمایش

 

Microsoft Surface Pro ۶۴GB (از ۴میلیون به بالا!)

surface_031

سرفیس پرو ی مایکروسافت یک اولترابوک کامل در اندازه ی کوچک ۱۰ اینچ است. به لطف تاچ کاور و تایپ کاور، سرفیس امکان تایپ راحت و آسان را به شما می دهد. نمایشگر p۱۰۸۰ و بسیار با کیفیتش نسیت به بسیاری از دستگاه ها بهتر عمل می کند و طراحی بدنه ی بسیار عالی این دستگاه، سبک طراحی لپ تاپ های ویندوز۸ را با جا دادن یک اولترابوک کامل در یک تبلت ۱۰ اینچی، متحول نموده است.
باتری دستگاه وضعیتی ناامید کننده دارد، همچنین بهتر می شد اگر تعداد پورت های بیشتری را در اختیار قرار می داد. مدل ۶۴ گیگابایتی حافظه ی بسیار کمی را در اختیار قرار می دهد. قیمت تمام شده به اندازه ی یک لپ تاپ کامل است مخصوصا این که کیبورد را باید جداگانه تهیه نمود.

با معرفی سرفیس پرو بسیاری از نقایص و مشکلات موجود در سرفیس آر-تی، بهبود یافت. سرفیس پرو به همراه ویندوز۸ کامل عرضه می گردد که توانایی اجرای اکثر نرم افزار های نسخه های دیگر ویندوز را داراست. پردازنده ی Intel Core i۵ واقعی را در درون خود دارد و تجربه ی کار با یک کامپیوتر کامل را به صورت کاملا جذاب بر روی یک تبلت به ما هدیه می کند که تنها نسبت به سرفیس RT کمی ضخیم تر و حجیم تر می باشد.

که تفاوت قابل ذکر دیگر سرفیس پرو با نسخه ی نازک تر آن یعنی RT، در نوار نازک پشت دستگاه است که برای کمک به خنک کننده در شرایط پردازشی سنگین بکار می رود.

با وزن حدود ۹۰۷ گرم سرفیس پرو کمی از اولترابوک های معمولی سبکتر است و با ابعاد ۱۰.۸۱ در ۶.۸۱ در ۰.۵۳ اینچ، کمی جمع و جور تر می باشد اما از تبلت های متوسط بازار کمی بزرگتر است. درکل سرفیس بیشتر حس یک لپ تاپ فوق نازک را به شما القا خواهد کرد تا یک تبلت بزرگ و سنگین، مخصوصا به همراه تایپ یا تاچ کاور.

در تست انجام گرفته، سرفیس پرو توانست ۴ ساعت و ۳۱ دقیقه دوام بیاورد(اتصال تاچ کاور تاثیر چشم گیری نداشت) که نسبت به دیگر رقیبان کمی ضعیف عمل کرده است. سرفیس می تواند در حدود یک روز دوام بیاورد ولی باید یک کنترل خوب روی میزان باتری داشته باشید تا به مشکل بر نخورید.

با شنیدن اسم Core i۵ و رم ۴ گیگابایتی تنها چیزی که به ذهن می رسد قدرت بالای پردازشی است. در تست های انجام شده سرفیس از برخی لپ تاپ های خوب نیز پیشی گرفت. حتی در چند مورد نیز از برخی پردازنده های Core i۷ نیز بهتر عمل نمود. به لطف گرافیک یکپارچه ی Intel HD ۴۰۰۰ می توان با کمی کاهش کیفیت به بازی هایی پرداخت که در دیگر لپ تاپ ها با پردازنده های گرافیکی Nvidia یاAMD به اجرا در می آیند.

کیفیت نمایشگر و قلم مخصوص از دیگر گزینه هایی هستند که مایکروسافت می تواند بدان امیدوار باشد. ولی در نهایت قیمت زیادش ممکن است از رغبت خریداران بکاهد چرا که می توانند با این پول برای خود یک لپ تاپ ویندوز۸ و یک تبلت متوسط تهیه نمایند. ولی در نهایت گروهی قطعا به طرفداران این محصول می پیوندند و آن را خریداری می نمایند.

در کل اگر بخواهیم سرفیس پرو را با دیگر محصولاتی که با ویندوز ۸ عرضه می شوند مقایسه کنیم، سرفیس چند برگ برنده دارد. تاچ کاور و تایپ کاور را می توان محصولاتی انقلابی در نظر گرفت. هر چند که از باتری سرفیس استفاده می کنند و زمان شارژ را کاهش می دهند ولی به نظر من موفقیت این محصول به مقدار زیادی به کارایی تاچ کاور بستگی دارد.

نقاط قوت

نمایشگر p۱۰۸۰ بسیار با کیفیت
پردازنده قدرتمند Intel Core i۵
گرافیک یکپارچه ی Intel HD ۴۰۰۰ قدرتمندترین در میان تبلت ها
وزن مناسب به عنوان جایگزین لپ تاپ
وجود داک کیبرد

نقاط ضعف

قیمت بالا