امروز:10 فروردین 1403

مشخصات نسل بعدی پردازنده ی اسنپدراگون 815 و 820 کوالکام فاش شد

اگر با آریامونز همراه بوده باشید و مشخصات گوشی های پرچم دار را دیده باشید همه از پردازنده ی اسنپدراگون 810 استفاده می کنند. همانطور که می دانید این پردازنده قرار هنوز به صورت انبوه مورد استفاده قرار نگرفته و اکثر محصولا در امسال وارد بازار می شوند.اما با تمام این تفاسیر افشا کننده ی معروف Lealed از سری اسنپدراگون های 815 و 820 پرده برداشته است.

 

بر اساس Leaked پردازندهی جدید کوالکام به نام اسنپدراگون 820 یک پردازنده 64 بیتی و هشت هسته ای خواهد بود که از نوع TS2 است. پردازندهی گرافیکی ان Aderno 530 می باشد و از رم های  LPDDR4 پشتیبانی خواهد کرد.البته بر اساس این منبع خبری این پردازنده از فنّاوری ۱۴ نانومتری FinFET Plus برای انتقال سریع اطلاعات بهره می برد. البته باید بدانیم که این پردازنده از  شبکه مخابراتی LTE-A در رده ۱۰ پشتیبانی خواهد کرد. بر اساس شایعات این پردازنده را بر روی Galaxy note 5 خواهیم دید.

در مورد اسنپدراگون 815 مانند اسنپدراگون 820 یک پردازنده ی 64 بیتی است که دارای 8 هسته می باشد البته تفاوت این پردازنده در در نوع هسته های ان است که از 4 هسته ی TS1i و 4 هسته TS1  در ان استفاده شده است. این پردازنده دارای پردازنده ی گرافیکی آدرنو 450 می باشد و از تکنولوژی 20 نانو متری در ساخت آن استفاده خواهد شد.این پردازنده نیز مانند اسنپدراگون 820 قرار است  از  LPDDR4 و شبکه‌های LTE-A رده ۱۰

پشتیبانی کند.

 

qualcomm-SoC-2015

البته در مورد چند هسته ی کوالکام که در رنج میانرده مورد استفاده می شود نیز زمزمه هایی به گوش می رسد. اسنپدراگون 620 قرار است به صورت 4 هسته ای و با فرکانس 2 تا 2و5 گیگاهرتزی ساخته شود. و پردازنده گرافیکی آن ادرنو 418 می باشد. همچنین از رم‌های LPDDR3 و شبکه‌های LTE-A در رده ۱۰ پشتیبانی می کند.

همچنین  مدل اسنپ‌دراگون ۶۱۶ از هشت هسته با چینش Cortex A53 با فرکانس ۱.۸ تا ۲.۵ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی آدرنو ۴۰۸ تشکیل شده که بر پایه معماری ۲۸ نانومتری HKMG  توسط Shanghai-basied تولید خواهد شد.

البته این ها همانطور که در ابتدا ذکر شد فاش شده است و به صورت رسمی بیان نشده است اما می توان به بسیار از ان ها اعتماد کرد.