امروز:1 اردیبهشت 1403

اپل مانع حسگر اثر انگشت نکسوس 6 بوده است.

نکسوس 6 ساخت موتورولا است و این شرکت مانند بسیاری از شرکت های دیگر قصد به کار بردن حسگر اثر انگشت در گوشی خود بود است اما جالب این نکته است که مانع اصلی این شرکت در حسگر اثر انگشت، شرکت اپل بوده است. شاید بپرسید چرا؟ با آریامونز همراه باشید تا جریان کاملی از حسگر اثر انگشت نکسوس 6 را برای شما بیان کنیم.

Dennis Woodman مدیر عامل موتورولا اطلاعات جدیدی را مبنی بر دلیل به کار نبردن حسگر اثر انگشت در نکسوس 6 بیان کرد.

درباره ماجرای اثر انگشت می توان گفت که در ابتدا موتورلا قصد قرار دادن حسگری مانند حسگر سامسونگ که با کشیدن دست بر روی ان شناسایی می کند را داشته است اما بعد از آن تصمیم به استفاده از حسگری مانند اپل را داشته است و حتی به گفته ی مدیر عامل این شرکت در نسخه های اولیه ی نکسوس 6 حسگر اثر انگشت تعبیه شده بوده است. اما مدیر عامل موتورولا می گوید که شرکتی که قرار بود برای او حسگر های اثر انگشت را تولید کند توسط اپل خریداری شد. کمپانی ای که موتورولا برای خرید سنسور از آن برنامه ریزی کرده بوده است چیزی جز Authentec نیست که توسط اپل خریداری شده است. در ادامه مدیر عامل موتورولا از رضایت نداشتن اپل در ساخت حسگر اثر انگشت می گوید و در نهایت به کمبود زمان برای پیدا کردن جایگزین اشاره می کند.

البته قبل از گفته ی دنیس وودمن از طریق بررسی کد سورس اندروید 5 نسخه های اولیه نکسوس خبر قصد داشتن موتورلا در به کار گیری حسگر اثر انگشت و استفاده نکردن ان در نسخه ی اصلی درز کرده بود.

در مورد جایی که قرار بوده است که حسگر قرار گیرد فرورفتگی پشت نکسوس 6 اعلام شده است.