امروز:10 فروردین 1403

با نسل جدید پردازنده های اینتل منتظر کامپیوترهای واقعا بی سیم باشید

اینتل روز پنجشنبه چیپ های جدید خود که دارای مجموعه ای از قابلیت های بی سیم هستند را عرضه کرد، پردازنده ها Core vPro که برای کامپیوترهای کاری و اداری طراحی شده اند عملکرد سریع تری نسبت به نسل قبلی خود دارند و دارای طول عمر بالاتر باتری هستند، همچنین این پردازنده ها نیاز به سیم ها و اتصالات را بسیار کمتر خواهند کرد.

 

اینتل ادعا کرده است که عملکرد پردازنده ی نسل پنجم Core vPro بهبود یافته است، عمر باتری بهتری دارد و گرافیک آن ارتقا یافته است. همچنین این چیپ ها دو قابلیت جدید را در خود دارند که موجب کاهش سیم ها و کابل های استفاده شده در محیط کار خواهد شد. این چیپ ها از فناوری نمایش بی سیم این کمپانی برخوردار هستند که امکان پخش پرزنتیشن های کارکنان را بر روی نمایشگر اتاق کنفرانس، بدون نیاز به هرگونه سیم یا داک های بی سیم طراحی شده، فراهم می کند.

به عبارت دیگر این ویژگی به کارمندان امکان اتصال لپ‌تاپ به یک صفحه‌نمایش بزرگ، موس و کیبورد را خواهد داد.

تام گریسون، مدیر عمومی پلتفرم مشتریان تجاری اینتل می‌گوید:

ما در تلاشیم تا تجربه‌ی کاربری را بدون آشفتگی و دردسر استفاده از سیم‌ها و با کمک به آن‌ها برای انجام امور پردازشی از هرکجا که دلخواه‌شان باشد، متحول کنیم.

 

داشتن یک کامپیوتر که به هیچ سیم و یا اتصالی نیاز نداشته باشد با توجه به وجود دستگاه های جانبی ای مانند مانیتور و صفحه کلید و موش واره و نیاز به اتصال منبع برق تقریبا امری خیالی و رویایی دور از دسترس به نظر می آمد اما به لطف اتصلات بی سیم کوتاه برد بسیار سریع با استفاده از فناوری WiGig و فناوری شارژ بی سیم، این ایده و رویا اصلا دور از دسترس نیست. حالا اینتل به عنوان بزرگترین تولید کننده چیپ های پردازشی کامپیتورهای شخصی و لپ تاپ ها، گفته است که تصمیم دارد یک PC کاملا بی سیم را تا سال آینده میلادی تولید می کند.

35385327 01 d-620x252 f-0 c-310x126

 

 

بدون شک این انتخاب یک انتخاب صحیح و کاملا منطقی از طرف اینتل است چرا که با توجه به پرتابل شدن دستگاه ها و افزایش تقاضای کاربران برای استفاده از سیستم های خود در حال حرکت و همچنین با توجه به اینکه فرهنگ کار از خانه روندی صعودی را داشته است. اما اینتل برای اطمینان از حفظ امنیت اطلاعات شرکتی و سازمانی بدون در نظر گرفتن منطقه و محل قرار داشتن کامپیوتر سازمان، خط تولید چیپ های Core Vpro را بطور خاص برای اهداف کاری و کامپیوترهای شرکتی طراحی کرده است.

 

این چیپ‌ها از ویژگی ها و معیار های امنیتی قوی‌تری در قیاس با پردازشگرهای مصرفی اینتل برخوردار هستند، همچنین این چیپ ها به بخش فناوری اطلاعات شرکت‌ها این امکان را می دهند حتی در صورت خاموش بودن سیستم های اداره، بتوانند از راه دور به سیستم‌های کمپانی دسترسی داشته باشند. این ویژگی موجب می‌شود بخش IT شرکت‌ها، قادر به بروزرسانی و تعمیر سیستم‌ها بدون توجه به موقعیت و وضعیت آن‌ها باشد.

 

کمپانی اینتل در کنار چیپ‌های Core vPro برای مصارف سازمانی، عرضه‌ی نسل جدید چیپ‌های پردازشی سری Core i خود را که عمدتا در سیستم‌های دسکتاپ و لپ‌تاپ‌های رده بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند آغاز کرده. همچنین چیپ های سری Core M نیز برای تبلت‌ها و اولترابوک‌ها توسط اینتل ارائه شده است. هر سه دسته چیپ‌های جدید اینتل، از معماری جدید 14 نانومتری بهره می‌برند که موجب بهبود قابل توجه مصرف انرژی، کاهش اندازه‌ی چیپ و عملکرد بهتر آن‌ها خواهد شد. سری Core i چیپ‌های اینتل نیز از فناوری نمایش بی‌سیم این کمپانی برخوردار هستند که بصورت تجاری با نام WiDi شناخته می‌شود.

نظر شما چیست؟ آیا میتوانیم از سیستم های واقعا بدون سیم استفاده کنیم؟

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.