امروز:7 اردیبهشت 1403

گزارش مالی لنوو در سال 2014;سود دهی مناسب موتورولای تازه وارد

سال میلادی 2014 به پایان رسیده است و در ماه دوم سال میلادی جدید به سر می بریم. شرکت های تکنولوژی به ارائه گزارش های مالی خود مشغول هستند.مایکروسافت، هوآوی، الجی، فیسبوک و اپل گزارش های خود را ارائه کردند. لنوو هم به جمع این بزرگان پیوسته و گزارش مالی خود را ارائه کرد است. در این گزارش درآمد این شرکت در سه ماهه اخر سال 2014 امده است با آریامونز همراه باشید.

طبق گزارش لنوو درآمد این شرکت چینی در سه ماهه ی انتهایی سال 2014  در آمد خالص 253 میلیون دلاری بوده است. این درآمد نسبت به همین بازه ی زمانی در سال گذشته 4.6 درصد کاهش یافته است. درامد لنوو در سال 2013 در همین بازه بالغ بر 256 میلیون دلار بوده است.

همانطور که می دانید لنوو اوایل سال 2014 بخش موبایل موتورولا را خرید و سرور های IBM را راه اندازی کرد. این شرکت در سه ماهه ی سوم به طور رسمی از این دو بخش جدید خود بهره برداری کرد و در 3 ماهه چهارم حتما بهره ی این بخش ها به این شرکت اضافه شده است.

بخش موبایل لنوو 10 میلیون فروش را برای اولین بار تجربه می کند و این به گوشی های موتورولا باید نسبت داد بخش جدید لنوو. درآمد بخش موبایل لنوو 3.4 میلیون دلار است که رشد و رکوردی بی سابقه را بر جای نهاده است. رشد بخش موبایل لنوو حدود 118 درصد بوده است و درامد کمتر لنوو نسبت بخ 2014 را باید به بخش های دیگر این کمپانی نسبت داد و بخش موبایل و خرید بخش موبایل موتورولا جواب خود را تا اندازه ای داده است.

بخش موبایل لنوو با خرید موتورولا پیشرفت شگرفی را به خود دید به صورتی که در قبل از خرید گوشی های لنوو اصلا جز مدعیان نبود اما با پیوستن بخش موبایل موتورولا به این شرکت اینک این شرکت 6.6. درصد از بازار موبایل را در تصاحب خود می بیند و اینگونه رشدی در حدود 78 درصد در مورد را تجربه می کند.

لنوو دومین تولید کننده ی تلفن همراه در کشور چین است و با این پیوستن موتورولا به این شرکت مدیران این شرکت انتظار سود در 4 الی 6 فصل اینده هستند و همینک از این بخش انتظار سود دهی قابل توجه ندارند. اما باید گفت که لنوو علاوه بر این کار به پشت سر گذاشتن اپل و سامسونگ در کشور خود نیز می اندیشد و در پی ان است.

از بخش موبایل و درامدزایی موتورولای لنوو که بگذریم حالا درامد بخش کامپیوتر لنوو است. اگر شما هم موافق باشید باید این بخش را درآمد زاترین بخش لنوو دانست زیرا که اگر شما این شرکت را بشناسید از روی مارک لپ تاپ ان است و موبایل زیاد به چشم نمی اید. به هر حال با این مقدمه درآمد کامپیوتر های شخصی و لپ تاپ لنوو در سال 2014 نسبت به همین موقع در سال 2013 حدود 4.9 درصد رشد را تجربه کرده است. لنوو در بخش لپ تاپ و کامپیوتر های شخصب 20 درصد بازار را در دست دارد.

لنوو در سال 2014 درآمدی خالص 14.1 میلیارد داشته است که رشدی 31 درصدی نسبت به درآمد سال 2014 تجربه می کند. البته باید اضافه کرد که لنوو سرور های IBM را به قیمن 2.1 میلیارد دلار به مالکیت درآورد. و با این وجود بسیار عمکرد خوبی داشته است.

همچنین بخش موبایل موتورلا هم تاثیر مثبتی در این روند داشته است البته باید خرج این بخش را هم محاسبه کرد که مبلغی بالغ بر 2.9 میلیارد دلاری در خود گنجاند و لنوو برای این بخش خرج کرد.

مدیر عامل لنوو بعد از ارائه این گزارش اینگونه بیان می کندک

در سه ماهه ی پیش رو ما در آستانه ی شروع یک مسابقه ی مهم قرار داریم و نتایج فعلی نشان می دهند استراتژی صحیحی را انتخاب کرده ایم و در مسیری مناسب در حال ورود به بازار جهانی هستیم. لذا من مطمئنم که در این مسابقه برنده خواهیم بود.

همچنین در ادامه این مدیرعامل می گوید که ما در سال جدید بیش از پیش پیشرفت خواهیم کرد و بخش های جدید کمک های شایانی به ما خواهند کرد.