امروز:10 فروردین 1403

اپل کارخانه ی کریستال کبود را به دیتا سنتر خود تبدیل می کند

اپل در منطقه ی مسا در آریزونا کارخانه ای برای تولید یاقوت کبود بنا نهاد. این کارخانه که برای GT Advanced Technologies تاسیس شد انتظار می رفت تا تمام صفحه های کریستال کبود اپل را تولید کنند اما پس از بهره برداری اپل با این حقیقت مواجه شد که این قسمت قادر به عرضه ی یاقوت کبود به اندازه ای که انتظار می رفت نبوده است و پس از چندی این کارخانه اعلام ورشکستگی کرد. همین عامل فشار زیادی بر روی GT Advanced Technologies آورد و این شرکت را در وضعیت بدی قرار داد. به هر حال با ورشکستگی این پلن، اپل دنبال یک نقشه جایگزین برای ان بوده است تا اینکه این شرکت قصد دارد ان منطقه را به دیتا سنتر خود تبدیل کند. با آریامونز همراه باشید.

اپل با شکست در تاسیسات یاقوت کبود یا هما saphire قصد تغییر کاربری این منطقه را با خرج 2 میلیارد دلار دارد. اپل در مصاحبه ای با بلومبرگ از این تغییر کاربری صحبت کرد.

این کارخانه که در حدود ۱۲۰۷۷۳ مساحت دارد در حال به روزرسانی و تبدیل به یک دیتاسنتر اپل است. اپل در این مصاحبه اینگونه بیان کرده است که :

این قسمت به عنوان نوعی مرکز فرماندهی برای شبکه جهانی اپل فعالیت خواهد کرد.

انتظار می رود که اپل در این قسمت 150 کارمند تمام وقت را به کار بگیرد. این فرصت شغلی در مقایسه با 2000 فرصت یاقوت کبود بسیار ناچیز است. اما به هر حال اپل در حال بازیافت این بخش است و 150 تا نسبت به هیچ فرصت شغلی بسیار خوب است.

اینگونه که اپل بیان می کند قرار است اپل این بخش را به بخش کنترل سنتر خود تبدیل کند و فضاهای کلود خود را قدرتمند تر کند.

اشتراک گذاری