امروز:10 فروردین 1403

مارک زاکنبرگ: Internet.org سرویسی رایگان مانند 911 برای اینترنت

مدیر بزرگترین شبکه اجتماعی،مارک زاکنبرگ، در مصاحبه ای با بلومبرگ درباره ی اندیشه ی خود درباره ی Internet.org توضیح داد. مارک زاکنبرگ در این موردبه بیان مثالی پرداخت و فکر خود را برای ادامه ی Internet.org بیان کرد. زاکنبرگ کار خود را درباره ی Internet.org به مانند تلفن 911 دانست. با آریامونز همراه باشید.

مارک زاکنبرگ که نشان داده است که برای نفوذ بیشتر اینترنت در بین مردم دنیا بسیار تلاش می کند درباره Internet.org با بلومبرگ به بحث پرداخته است. مارک زاکنبرگ که در گذشته برای افزایش استفاده از اینترنت پهباد هایی را  برای ارائه اینترنت به نقاط محروم استفاده کرد. اینبار مدیر عامل فیسبوک در مورد برنامه خود برای آینده ی Internet.org و طرح خود برای آن صحبت کرد.

مارک زاکنبرگ در مورد Internet.org ان را به تلفن 911 تشبیه کرد. برای باز شدن بحث 911 شماره تلفنی مانند 110 می باشد که در آمریکا برای خدمات اضطراری و پلیس و… استفاده می شود. او با بیان این مثال و رایگان دانستن آن به بحث خود ادامه داد.

internet.org

زاکربرگ در این خصوص گفت:

مدلی که ما برای توسعه‌ی Internet.org در نظر داریم مشابه سرویس ۹۱۱ آمریکا است. برای استفاده از سرویس ۹۱۱ درصورتی که حتی گوشی‌تلفن، اعتباری برای تماس نداشته باشد، می‌توان با ۹۱۱ ارتباط برقرار کرد. ما با استفاده از این الگو درصدد پیاده‌سازی آن در اینترنت هستیم. برای مثال در صورتی که شما از وجود طرحی برخوردار نباشید، می‌توانید از انواع سرویس‌ها نظیر خدمات آموزشی، ابزار‌های ارتباطی اولیه و شماری دیگر از سرویس‌های پایه‌ای بهره‌مند شوید. این سرویس‌ها برای کشورهای متفاوت، متغیر خواهد بود.

زاکنبرگ در این مصاحبه خود اینگونه گفت که سرویس دهندگان اینترنت به این کار درآمد بیشتری را کسب خواهند کرد زیرا با نشان دادن امکانات فضای مجازی، کاربران بیشتری به سوی فضای مجازی روی آورده و از سرویس های این شرکت های استفاده می کنند

زاکربرگ در این خصوص گفت:

کاربران به این موضوع پی خواهند برد که چرا برای دریافت سرویس اینترنتی و آنلاین بودن باید هزینه‌ای را پرداخت کنند. این موضوع باعث بالا رفتن تعداد کاربران اینترنت شده و در واقع بهره‌وری به موجب بالارفتن درآمد کمپانی‌های ارائه دهنده‌ی سرویس‌های اینترنتی افزایش خواهد یافت. درآمد جذب شده نیز برای تقویت هر چه بیشتر زیرساخت‌های ارائه‌ی سرویس‌های اینترنتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

باید دید مدیر عامل فیسبوک برای آینده ی اینترنت چه برنامه ای دارد. اگر این کار به اجرا در آید یک طرح بسیار عالی برای جهان خواهد. البته این سرویس به احتمال زیاد در کشور های اروپایی و آمریکا اجرا شود و به نظر نمی آید که ایران به این سرویس دسترسی داشته باشد.

 

اشتراک گذاری