امروز:6 اردیبهشت 1403

قابلیت P2P در ویندوز 10 حضور خواهد داشت

برای افرادی که با پهنای باند شبکه محدودی دارند و این مسئله گاهی برایشان مشکل ساز است قابلیت P2P که امکان دریافت بروزرسانی‌ها توسط یک سیستم و سپس توزیع آن در میان سایر سیستم‌های موجود در شبکه را فراهم می‌کند، می‌تواند بسیار مفید واقع شود و با این قابلیت در مصرف‌ پهنای‌باند صرفه‌جویی خواهد شد. حال به نظر می‌رسد که مایکروسافت تصمیم دارد در ویندوز 10 این امکان را فراهم کند.

شایعات مربوط به وجود امکان P2P در ویندوز 10 زمانی مطرح شدند که طرح ابتدایی مربوط به آن در یکی از ساخت‌های ویندوز 10 یافت شد و حالا در ساخت 10036 ویندوز 10 که اخیرا فاش شده است، امکان P2P همچنان در حال اصلاح و تکمیل است.

با توجه به اینکه هنوز هیچ بروزرسانی برای ساخت 10036 ویندوز 10 منتشر نشده، نمی‌توان با اطمینان در خصوص عملکرد این قابلیت اظهار نظر کرد.

بسیاری از ویژگی‌های جدیدی که مایکروسافت مدت‌ها در حال کار بر روی آن‌ها بوده در نسخه‌ی فاش شده‌ی ویندوز 10 که با شماره ساخت 10036 شناخته می‌شود نمایان شده‌اند. اینترفیس یا همان رابط کاربری ویندوز 10 در این نسخه نیز همچنان با اصلاح و بهبود همراه بوده و شاهد اصلاح‌های متعدد هستیم.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.