امروز:29 فروردین 1403

مایکروسافت IE را برای نام مرورگر جدید خود (پروژه ی اسپارتان) شایسته نمی داند

مایکروسافت در کنفرانس Convergence درباره ی مرورگر جدید خود صحبت کرد. در کنفرانس دیشب مایکروسافت این شرکت از تغییر ظاهر کورتانا سخن گفت همچنین درباره ی اینترنت اکسپلورر نیز صحبت ها و مطالبی نیز ارائه شد. آنچه می توان از صحبت ها ی دیشب مسئولین مایکروسافت برداشت کرد آن است که نام اینترنت اکسپلورر نامی است که بسیار بار منفی به همراه دارد و قرار نخواهد بود که نام پروژه اسپارتان این شرکت به این نام به پایان برسد و در حال پیدا کردن نام های جدیدی برای این مرورگر جدید خود هستند. با آریامونز همراه باشید.

مایکروسافت برای پایان دادن به کابوس کاربران در مورد مرورگر اصلی ویندوز 10 پروژه جدید به نام اسپارتان را شروع کرد تا مرورگر جدیدی بر اساس مدل های جدید و برای رقابت با کروم و موزیلا ارائه کند. این مرورگر در مراسم رونمایی از ویندوز 10 معرفی شد اما هنوز نام آن پروژه اسپارتان است و باید صبر کرد و دید مایکروسافت برای پروژه ی اسپارتان خود چه نامی بر می گزیند.

دیشب کریس کپوسلا مدیر بازرایابی مایکروسافت در مورد ویندوز 10 و پروژه ی اسپارتان صحبت هایی را انجام داد که به نظر می رسد که مایکروسافت تا اندازه ای IE را ترد کرده است.

Chris Capossela دیشب در کنفرانس Convergence اینگونه بیان کرد:

فعلا در حال تحقیق و بررسی در خصوص یافتن نامی مناسب برای مرورگر اصلی ویندوز ۱۰ هستیم. ما قصد داریم IE را مورد استفاده قرار دهیم اما برای مرورگر جدید و اصلی خود که فعلا با نام رمز پروژه اسپارتان می شناسیمش، نیاز به نامی شایسته داریم.

همانطور که در صحبت های مدیر بازاریابی مایکروسافت مشخص بود مایکروسافت نام IE را منفی می داند و می داند که در صورتی که در مرورگر جدید خود نام هایی که این کلمه در آن ها وجود دارد را استفاده کند در استقبال عموم تاثیر خواهد گذاشت.

مایکروسافت در گذشته نیز تلاش هایی برای محبوب کردن اینترنت اکسپلور انجام داد اما به نظر می رسد پیشینه ی این مرورگر محال است در بهبود نام آن تاثیر بگذارد. برای همین مایکروسافت استفاده از نام جدید را بسیار بهتر می داند البته کارشناسان دیگر نیز این کار را به سود مایکروسافت می دانند.

chromedata.0

مایکروسافت می گوید که نام مایکروسافت از کروم بسیار محبوب تر است و شاید مایکروسافت با این صحبت خواسته باشد تا گوشه ای از نام مرورگر جدید خود را فاش کند. به هر حال باید صبر کنیم و ببینیم که مرورگر جدید مایکروسافت که به نام پروژه ی اسپارتان شناخته می شود با چه اسمی بر روی نسخه ی نهایی ویندوز 10 قرار می گیرد.