امروز:9 فروردین 1403

پشتیبانی ویندوز 10 از رزولوشن 8K

تا زمان معرفی نسخه‌نهایی ویندوز 10 چند ماهی مانده است و هنوز حرف‌ها و حدیث‌های پیرامون این پلتفرم زیاد است. آخرین اخبار به پشتیبانی ویندوز 10 از رزولوشن 8K اشاره دارند.
هنوز رزولوشن 4K خیلی فراگیر نشده و محتوای کمی برای آن در دسترس است با این حال در CES 2015، برخی از تولیدکنندگان برتر نمایشگر دنیا تلویزیون‌هایی با رزولوشن 8K را معرفی کردند که بدون شک پشتیبانی از این استاندارد با توجه به وضعیت پشتیبانی از 4K چندین سال زمان می‌خواهد با این حال کمپانی NHK ژاپن تنها کمپانی‌ای است که اعلام کرده از رزولوشن 8K پشتیبانی خواهد کرد و قرار است کانال آنها مسابقات المپیک 2020 توکیو را با رزولوشن 4320×7680 پیکسل به تصویر بکشد.

 

foldable-display

 

 

البته در دنیای گیم این مسئله کاملا متفاوت است  و به لطف حضور دو کمپانی انویدیا و ای‌ام‌دی که تنظیمات SLI و CrossFire خود را برای اجرای بازی‌های با گرافیک بالا آماده می‌کنند و با توجه به عرضه دایرکت‌ایکس 12 در سال 2015، احتمالا دنیای گیم خیلی سریعتر با رزولوشن 8K سازگار شود. Star Citizen یکی از مهمترین عناوینی است که با هدف پشتیبانی رسمی از 8K عرضه می‌شود و نباید صنایع پیشرفته و علائم دیجیتال را فراموش کنیم که در آینده نزدیک از رزولوشن‌های بالاتر بهره می‌برند.

 

هفته گذشته مایکروسافت در خلال برنامه خود در شنزن چین اعلام کرد پشتیبانی از رزولوشن 8K در نمایشگرهای بزرگتر از 27 اینچ در دسترس است.

هر روز که می‌گذرد اخبار جدیدی از ویندوز 10می‌شنویم و به نظر می‌رسد با یک پلتفرم همه چیز تمام روبرو خواهیم شد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.