امروز:10 فروردین 1403

بیلد جدید ویندوز سرور 2016 در ماه می منتشر می‌شود

تاریخ انقضای نسخه‌ی پیش نمایش ویندوز سرور 2016 پانزدهم آوریل سال جاری میلادی است و مایکروسافت ماه می را برای عرضه‌ی بیلد بعدی ویندوز سرور 2016 اعلام کرده است.

 

بدون شک کاربران تجاری و یا حرفه‌ای ویندوز سرور 2016 که برای مدیریت شبکه‌های خود یا کاربردهای دیگر  این سیستم‌عامل را برگزیده‌اند با نزدیک شدن به تاریخ انقضای نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز سرور 2016 در پانزدهم آوریل منتظر تصمیم مایکروسافت هستند.

مایکروسافت برای حل این مشکل دو راه دارد، یکی تمدید مدت بیلد فعلی و دیگری انتشار بیلد جدید ویندوز سرور 2016 و بر این اساس ردموندی‌ها اعلام کرده‌اند که در ماه می بیلد جدید ویندوز سرور 2016 را منتشر خواهند کرد.

ویندوز سرور 2016 برای رقابت با لینوکس پا به عرصه‌ی رقابت می‌گذارد. شعار مایکروسافت برای ویندوز سرور 2016 “قابلیت‌های بیشتر در قبال مصرف کمتر از منابع سخت‌افزاری” است. همانطور که می‌دانید لینوکس در مقایسه با ویندوز در میان مشتریان تجاری و مخصوصا سرور‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار است، و حالا ردموندی‌ها تصمیم گرفته‌اند برای رقابت با سیستم عامل متن باز لینوکس از ویندوز سرور 2016 استفاده کنند.

البته مایکروسافت اخیرا پشتیبانی از لینوکس را نیز به سرویس آژور خود اضافه کرده است.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.