امروز:9 فروردین 1403

گوشی خود را در کمتر از 30 ثانیه شارژ کنید!!

ممکنه شما هم از آن دست افرادی باشیدکه دائم نگران شارژ گوشی خود هستید!! امروزه با وجود برنامه ها و اپلیکیشن های مختلف موجود در گوشی های همراه با معضلی به نام افت باطری مواجه هستیم که ما را مجبور می کند تا همیشه شارژر گوشی را با خود حمل کرده و به دنبال منبع برق بگردیم و علاوه بر آن زمانی را در مکانی که انتخابش به عهده ما نیست صرف کنیم تا شاید مقداری از باطری گوشی شارژ شود .

images3

البته این روزها راهکارهای مختلفی برای این مشکل پیشنهاد شده است که از آن جمله می توان به داشتن گوشی یدکی یا پاور بانک اشاره کرد که تمام این موارد ما را علاوه بر  حمل وسایلی اضافه بر سازمان مجبور به صرف وقت نیز می نماید!!

images5

آریامونز خبری خوش برای شما دارد! ، کمپانی StoreDot برای حل تمام این مشکلات چاره ای اندیشیده است.این کمپانی در رویداد فناوری Think Next مایکروسافت، شارژی جدیدی را رونمایی کرده است. این شارژر توانست باتری گلکسی اس3 سامسونگ را از 27% تا 100% طی 29 ثانیه شارژ کند.

این شارژر از فناوری خاصی به نام نقاط نانو استفاده می کند. این نقاط، در واقع نانوکریستال هایی از جنس زیستی-آلی هستند که ظرفیت بسیار زیادی برای کسب انرژی دارند. شارژ کردن فوق سریع باتری ها، تنها یکی از کاربردهای فروائان نقاط نانو می باشد. خواص بی نظیر نیم رساناهای زیستی، آن ها را برای استفاده در صفحه نمایش ها، ذخیره سازی داده ها و حسگرهای تصویربرداری، بی همتا می کند.

نمونه های اولیه این شارژر، اندازه ای در حد شارژر لپ تاپ های معمولی امروزی دارند، اما کمپانی نام برده شده، در حال کار بر روی کوچک سازی آن است. کمپانی هنوز برای ارائه ی رسمی این شارژر آماده نیست، اما در سال 2016 شاید به تولید انبوه برسد.