امروز:6 اردیبهشت 1403

واکنش سامسونگ به پیش فروش اپل واچ

پس از اینکه اپل ساعت هوشمند خود را معرفی و روانه بازار کرد، حالا سامسونگ در قبال این اتفاق، موضع‌گیری کرده است و عقده‌ی دیرینه خود را خالی کرده است. سامسونگ که همیشه به تقلید از اپل متهم بود حالا موقعیت را مناسب دانسته و به صورت کنایه آمیزی از اینکه اپل از سامسونگ تقلید کرده تشکر کرده است.

سامسونگ پس از موفقیت‌های کسب کرده بعد از معرفی گلکسی S3 و مشاجرات بین خود و اپل بر سر کپی برداری این غول کره‌ای، در سال گذشته‌ی میلادی با مشکلات عمده‌ای روبرو شد و گزارش‌های مالی با کاهش میزان سود و درآمد برای این کمپانی همراه بودند، اما ماه گذشته با معرفی نسل ششم گلکسی‌ها نشان داد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

ساعت‌های‌هوشمند نیز جزو محصولات این کمپانی هستند و نکته مهم این است که سامسونگ پیش از اپل وارد حوزه‌ی ساعت‌های‌هوشمند شده است. سامسونگ برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ وارد حوزه ساعت‌های هوشمند شده بود. همچنین این غول کره‌ای پیش از عرضه‌ی گلکسی گیر در سال ۲۰۱۳، محصولی را با عنوان s9110 در سال ۲۰۰۹ معرفی کرده بود. به همین دلیل سامسونگ اپل را دنباله‌رو خود در این حوزه می‌داند.

روری اُ.نیل، قائم مقام سامسونگ موبایل در اروپا در مصاحبه‌ای که با شبکه‌ی CNBC داشت، گفته است:

در حال حاضر برند‌های مختلفی در بازار وجود دارند. از جمله‌ی این برند‌ها می‌توان به اپل، سامسونگ، آمازون، مایکروسافت، گوگل، فیس بوک و شماری دیگر از کمپانی‌ها اشاره کرد. وجود این تعداد کمپانی بزرگ به معنای رقابت در بازار است. نتیجه‌ی رقابت سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیون دلاری ما در هر روز برای ایجاد محصولات و سرویس‌های جدید است. سرمایه‌گذاری برای طراحی و تولید محصولات جدید به نفع مشتریان است، چراکه هدف جلب رضایت مشتری است. ما بسیار خوشحالیم که اپل ما را در این بازار دنبال کرد.

 

همانطور که مشخص است، سامسونگ اپل را دنباله رو خود در این بازار می‌داند. نظر شما در این باره چیست؟

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.