امروز:10 فروردین 1403

هوآوی P8 معرفی شد؛ دوربین فوق العاده و طراحی کاملا فلزی

هوآوی پی 8 بالاخره معرفی شد. مدیر عامل هوآوی این گوشی را با تاکید زیاد بر روی خلاقیت هوآوی معرفی نمود. این گوشی با بدنه ی یکدست فلزی معرفی شده است. همچنین P8 در گوشی های خود به خوبی طراحی شده است و بر اساس تیزر تبلیغاتی این شرکت “سالید کرو” می باشد. با آریامونز همراه باشید.

هوآوی گوشی پرچم دار سال 2015 خود را بدون پیشوند اسند معرفی کرد. در گذشته نیز هوآوی به این نکته اشاره داشت که دیگر از پیشوند اسند استفاده نخواهد کرد. این گوشی که صورت کامل و بدون هیچ کمی و کاستی در اسم با نام هوآوی P8 شناخته می شود طراحی جدیدی را به خود می بیند. هوآوی در اسند پی 7 خود از بدنه ای پلاستیکی و شیشه ای بهره برده بود اما اکنون در P8 از بدنه ای تمام فلزی استفاده کرده است. طراحی گوشه های پی 8 بسیار زیبا و کاربر پسند است. این طراجی بسیار جدید و خلاقانه می باشد و به خوش دست بودن این گوشی به احتمال زیاد کمک خواهد کرد. هوآوی زمان ساخت بدنه ی هوآوی P8 را 810 دقیقه اعلام کرد و این از کیفیت بدنه و ساخت خبر می دهد.

Huawei

از طراحی هوآوی P8 که بگذریم این گوشی از یک نمایشگر 5.2 اینچی از نوع IPS بهره می برد. در گذشته هم این اقدام قابل پیش بینی بود و هوآوی از به کاربردن نمایشگر های QHD در تلفن های همراه انتقاد کرده بود. از دلایل هوآوی برای این انتقاد استفاده بسیار زیاد شارژ توسط پنل های QHD  بود.

مشخصات درونی هوآوی P8

در درون این دستگاه از Kirin 935 استفاده نشده است و همانطور که حالا می دانید این تنها شایعه ای بیش نبوده است که هوآوی پردازنده ی جدیدی برای P8 ساخته است. پردازنده ی 64 بیتی هوآوی پی 8 همان kirin 930  با معماری big.LITTLE می باشد. این پردازنده ساخت شرکت هوآوی بوده و از 8 هسته بهره می برد. از این هشت هسته 4 هسته ی آن با سرعت 2 گیگاهرتز و 4 هسته ی آن با سرعت 1.5 گیگاهرتز برای P8 می تپند. تمام هسته های kirin 930 از نوع A53 می باشد. در کنار پردازنده هوآوی نیز از رم 3 گیگابایت استفاده کرده است که دیگر حرف را برای پرچم دار بودن P8 تمام کند. این دستگاه همچنین دارای حافظه ی 16 و 64 گیگابایت است که با استفاده از درگاه میکرو اس دی قابل افزایش می باشد.

این گوشی از دو سیم کارت 4G پشتیبانی می کند که سایز یک سیم کارت میکرو و سایز سیم کارت دیگر نانو می باشد.

دوربین هوآوی P8

دوربین P8 یکی از مهمترین بخش های هوآوی پی 8 می باشد. انچیزی است که هم هوآوی بر آن تاکید داشت و هم با توجه به معرفی آن ما در آریامونز بر عالی بودن آن در تئوری تاکید داریم. این دوربین اولین دوربینی در گوشی های همراه می باشد که از 4 نوع زیر پیکسل به رنگ های آبی-سبز-قرمز-سفید بهره می برد. اما این نهایت کار نیست و این دوربین از یک لرزش گیر اپتیکال با زاویه چرخش 1.6 درجه نیز بهره می برد. هنوز نقاط مثبت به پایان نرسیده است! دوربین این گوشی یک مورد مثبت دیگر نیز دارد و آن پردازشگر تصویر مستقل آن است که این مورد فقط در سطح دوربین های حرفه ای DSLR دیده میشود.

هوآوی دو دوربین برای پی 8 استفاده کرده است. دوربین اصلی ان 13 مگاپیکسل بوده و دوربین سلفی آن 8 مگاپیکسل می باشد. هوآوی در جریان معرفی P8 به گلکسی اس 6 و آیفون 6 کنایه ای زد و اعلام کرد که دوربین P8 کاملا هم راستا با بدنه می باشد.

دوربین پی هشت دارای خصوصیت های نرم افزاری دیگری نظیرDirector mode و Light Painting نیز می باشد. با خصوصیت اول شما می توانید یک فیلم از 4 زاویه بگیرید و با خصوصیت دوم می توانید مسیر نور را در شرایط نوری کم ضبط کنید.

سایر مشخصات هوآوی P8

از دوربین این گوشی و خوبی های آن که بگذریم، هوآوی برای P8 از تکنولوژی +signal بهره بده است که با استفاده از آن شما می توانید ارتباط بسیار بهتری برقرار کنید. در این تکنولوژی دو انتن در بالا و پایین دستگاه نصب شده است. هوآوی پی 8 همچنین از تکنولوژی +WiFi بهره می برد که با استفاده از آن با قدرت بیشتری می توانید سیگنال های مودم های اطراف را دریافت کنید.

این گوشی از اندروید 5 با رابط کاربری EMUI 3.1 بهره می برد. این پرچم دار در 4 رنگ مشکی، نقره‌ای، خاکستری و طلایی به بازار خواهد آمد. این گوشی در مرل 16 گیگابایتی 500 دلار و در مد 64 گیگابایتی 600 دلار قیمت خواهد داشت.