امروز:31 فروردین 1403

تصاویر فاش شده از آیپد پرو اپل به همراه ابعاد آن

OnLeaks@ به تازگی تصاویر رندر شده‌ای از آیپد پرو اپل که سند آن مربوط به دسامبر 2014 است، منتشر کرده و اطلاعات جدیدی از این تبلت را فاش کرده است. یک سال است که شایعات مربوط به آیپد پرو اپل به گوشی می‌رسد و قرار بود این تبلت در پاییز 2014 معرفی شود ولی هنوز خبری از اپل به گوش نمی‌رسد.

 

بر خلاف شایعاتی که پیش از این شنیده بودیم، تصاویر منتشر شده حاکی از حضور یک صفحه‌ی نمایش 12.9 اینچی با نسبت تصویر 4 به 3 در آیپد پرو هستند که با توجه به اندازه صفحه، سایز تصویر آن 196.6 در 261.2 میلی‌متر خواهد بود. همچنین شاهد اشغال 75.7 درصد از پنل جلو توسط صفحه‌ نمایش هستیم که نشان می‌دهد حاشیه نمایشگر در آپید پرو نسبت به آیپد ایر 2 و آیپد مینی 3 اپل کاهش یافته است.

 

ضخامتی که در تصاویر منتشر شده برای آیپد پرو نشان داده شده است تنها 6.9 میلی‌متر است و این یعنی باید منتظر یک تبلت واقعا باریک باشیم. برای مقایسه می‌توان به ضحامت بیش از 8 میلی‌متری گلکسی نوت پرو 12.2 و تب پرو 12.2 اینچی سامسونگ اشاره کرد. البته بزرگ شدن ابعاد تبلت به همراه باریک شدن آن، ریسک خم شدن آن را افزایش می‌دهد و تیم طراحی اپل باید دقت داشته باشد که تجربه خم شدن آیفون 6 در آیپد پرو تکرار نشود.

روزنه‌هایی که در چهار گروه و در بالا و پایین قاب آیپد پرو در نظر گرفته شده، نشان ‌می‌دهد که باید منتظر شنیدن صدایی رسا از این تبلت باشیم.

همچنین احتمال حضور درگاه USB از نوع C مانند آنچه در مک‌بوک 12 اینچی شاهد بودیم، وجود دارد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.