امروز:1 اردیبهشت 1403

ردموندی‌ها برنامه‌ای در راستای عرضه مرورگر اج برای اندروید و iOS ندارند

پس از گرد و خاکی که مایکروسافت کنفرانس بیلد 2015 به راه انداخت و اعلام کرد امکان اجرای اپلیکیشن‌های سایر پلتفرم‌ها بر روی ویندوز 10 امکان پذیر است و ویندوز 10 را یک پلتفرم یونیورسال معرفی کرد به نظر می‌آمد که مایکروسافت دست همکاری به سوی گوگل و اپل دراز کرده است و قرار است شاهد همکاری‌های عمیق بین این دو کمپانی و ردموندی‌ها باشیم. اما امروز مشخص شد مایکروسافت تا حدودی این مسیر را یک طرفه می‎خواهد چرا که مشخص شده ردموندی‌ها برنامه‌ای برای ارائه‌ی مایکروسافت اج برای سایر پلتفرم‌ها ندارند.

مرورگر Edge به‌همراه ویندوز 10 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و در روزهای اخیر بسیاری از کاربران سوالاتی در مورد احتمال عرضه‌ی این مرورگر برای اندروید و iOS پرسیده‌ بودند. در جریان Microsoft Edge Web Summit یکی از اعضای فعال در پروژه توسعه این اپلیکیشن گفته است؛ مایکروسافت برنامه‌ای در راستای عرضه‌ی این مرورگر برای اندروید و iOS ندارد ولی ردموندی‌ها نظرات کاربران را در این خصوص دنبال می‌کنند و شاید تصمیم مایکروسافت در این مورد تغییر کرد.

 

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.