امروز:6 اردیبهشت 1403

گوگل امکان کنترل دسترسی اپلیکیشن‌ها را به اندروید اضافه می‌کند

بلومبرگ گزارش کرده است که گوگل قصد دارد تا مشکلات دسترسی اپلیکیشن‌ها به تنظیمات و منابع را در اندروید  برطرف سازد و به کاربران اندروید اجازه بدهد تا سطح دسترسی اپلیکیشن‌ها را با استفاده از سیستم کنترل دسترسی در هر زمانی که مایل بودند تغییر دهند. انتظار می‌رود این قابلیت جدید، در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل که در شهر سن‌فرانسیسکو برگزار خواهد شد، معرفی شود.

سال گذشته، گوگل از طریق گوگل‌پلی امکان مشاهده و گزارش دسترسی‌هایی که اپلیکشن‌ها خواهند داشت را آسان‌تر نمود و کاربران به راحتی می‌توانستند سطح دسترسی یک اپلیکیشن به منابع و تنظیمات گوشی را مشاهده کنند ولی هنوز هم باید قبل از برای نصب یک اپلیکیشن در اندروید، تن به خواسته‌های اپلیکیشن داد و تمام  مجوزهای دسترسی مورد نیاز را به اپلیکیشن بدهند. اما گوگل تصمیم گرفته است این امکان را به کاربران اندروید بدهد تا دسترسی یا مجوزی را برای اپلیکیشن ارائه دهند یا دسترسی را از اپلیکیشن خاص بگیرند. این مجوزها شامل مسدود کردن دسترسی به محل کاربر، نمایش اعلان‌ها و دیگر دسترسی‌های رایج است. این امکان امنیت بسیار بالاتری را برای کاربران اندروید فراهم می‌کند.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.