امروز:6 اردیبهشت 1403

تحلیلگر شبکه های وای فای

 

 

تا چندی پیش وجود شبکه های وای فای تنها در محل کار یافت می شد اما امروزه تقریباً در تمام مراکز آموزشی، تفریحی، ترمینال ها و فرودگاه ها و حتی مراکز خرید و رستوران ها، امکان استفاده از شبکه وای فای  برای اتصال به اینترنت را یافت می شود.

با وجود کثرت اتصالات شبکه وای فای در محیط اطراف، شاید این سوال برایتان پیش آمده که کدامیک دارای سرعت بیشتری است و افراد کمتری به آن متصل هستند؟ Wifi Analyzer اپلیکیشنی است که با تحلیل شبکه های وایرلس دور و اطراف، پاسخ این سوال را می دهد.

Wifi Analyzer شبکه‎های وایرلس اطراف را به پنج طریق مختلف تحلیل می‎کند تا بتوانید از میان آنها، پرسرعت ترین و خلوت ترین گزینه را برگزینید. مطمئنا این قابلیت در جاهایی که چندین شبکه وای فای فعال هستند، بسیار خوب و کاربردی است..

com.farproc.wifi.analyzer0

دو نمودار Channel Graph و Time Graph، قدرت سیگنال این شبکه‎ها را هر لحظه و به ترتیب به صورت نمودارهای قوسی و خطی به نمایش می‎گذارد.

Channel Rating گزینه‎ای است که به شبکه‎های WiFi از لحاظ عملکرد امتیاز میدهد و Signal Meter، قدرت سیگنال هر شبکه به طور مجزا و با رنگهای سبز به معنای خوب، زرد به مفهوم متوسط و طوسی یعنی ضعیف را نشان می دهد.

بخش AP List یقیناً بهترین قسمت Wifi Analyzer به حساب می آید که قابلیت مشاهده اطلاعاتی از قبیل قدرت سیگنال، آدرس آی پی، نوع مودم و اطلاعات فنی در مورد هر یک از شبکه های بی سیم را دارد.

همچنین در تنظیمات اپ، گزینه‎ای برای اسکرین شات گرفتن از نمودارها و داده‌ها تعبیه شده تا  امکان مقایسه آنها را در روزهای دیگر  برای شما فراهم کند. این اپلیکیشن بسیار کاربردی را می توانید با حجم ۲ مگابایت و رایگان قابل نصب بر روی گوشی های اندروید شماست.