امروز:10 فروردین 1403

اپل پتنت جدیدی از دکمه ی هوم خود را ثبت کرد؛ دکمه ی هوم=جوی‌استیک؟!

اپل همیشه به نوآوری مشهور بوده است و تلفن هوشمند و امکاناتی که اپل به دنیا تکنولوژی هدیه داد اینک باعث پیشرفت هر چه بیشتر تکنولوژی شده است. یکی از موارد آن را می توان به سنسور اثر انگشت اشاره کرد. سنسوری که قابلیت امنیتی بسیار خوبی را برای گوشی های همراه عرضه می کند و پدید آورده ی آن در گوشی های همراه اپل بود. اپل با معرفی آیفون 6 کمی از نوآوری خود را از دست داده بود. به صورتی که در هنگام معرفی این آیفون حس نا امید کننده ای به تماشاگران دست می داد. اما با تمام وجود باید گفت که این آیفون نیز به نوبه ی خود بهترین است. اما اپل به دنبال عرضه ی یک چیز جدید خواهد بود. برای همین اپل از دکمه ی هوم آی دیوایس های خود فقط دکمه ی هوم نمی خواهد و برنامه هایی برای آن ها دارد. با آریامونز همراه باشید.

اپل در ابتدا از دکمه ی هوم نا مرسومی در گوشی ها استفاده کرد. کار به جایی رسید که سامسونگ به دلیل نقض قوانین کپی رایت مربوط به دکمه ی هوم در دادگاه محکوم شد. این آن چیزی است که محصولات اپل را جذاب می کند. اما این شرکت در همین حد قطعا بسنده نمی کند و در آینده به وسایل بهتری و تجهیزات به روز تری نیاز دارد تا مشتریان خود را نگه داشته و توان رقابت را از رقیبان خود بگیرد. این کمپانی در جدیدترین حرکت خود پتنتی در مورد دکمه هوم به ثبت رسانده است. این پتنت بسیار جالب می باشد. برای درک این پنت چند ثانیه به تصویر زیر نگاه بیاندازید:

apple-patent-home-button-640x391

همانطور که از تصویر بالا متوجه شدید اپل در فکر این است که دکمه هوم را به گونه ای طراحی کند که بتوان به عنوان جوی ساتیک از آن استفاده کرد. اما باید بدانید که این پتنتی است که باید منتظر حضور آن در محصولات آینده اپل تا 1 الی 2 سال بعد باشیم و حتی ممکن است این پتنت مانند بسیاری از پتنت های دیگر به کار برده نشود اما به هر حال می توان توجه اپل به دکمه هوم را متوجه شد. با آریامونز همراه باشید.