امروز:6 اردیبهشت 1403

آیا گلکسی S5 از گلکسی S6 برتر است؟

چند روز پیش یک مطلب بارگذاری شده بود مبنی بر امتیازات و برتری گلکسی S 6. اما براساس گزارشات Consumer Reports، برخی خریداران گوشی‌های تلفن همراه، گوشی گلکسی S5 را به گلکسیS6  ترجیح داده اند.

اما با توجه به کاراکترهایی که در اس 6 بود جای تعجب دارد که چرا برخی به نسخه قدیمی گلکسی علاقه بیشتری دارند. در واقع دلیل را می توان در این موضوع دید که کاربران به جنبه‌های عملی یبیشتر از  جنبه‌های خاص و منحصربه‌فرد آن توجه می کنند. به همین خاطر است که در این گزارش به جای توجه به پردازنده 64 بیتی و صفحه 2560*1440 QHD گوشی S6، به مواردی اشاره شده که این گوشی از عدم وجود آن‌ها رنج می‌برد. در ساخت گوشی S6، شرکت سامسونگ فراتر از انتظارات عمل کرده است، اما محصول نهایی نتوانست تمام انتظارات کاربران را برآورده کند. یکی از دلایل اصلی این افراد ضد آب بودن دستگاه اس 5 بود که سامسونگ در مدل اس 6 آن را حذف کرده بود. همچنین درگاه micro SD نیز در این گوشی حذف شده است. یکی دیگر از عوامل محبوبیتS5، باتری قابل خارج شدن آن بود. همچنین در مورد قدرت باتری، نسل قبلی آن‌که در S5 به کار رفته نسبت به نسل فعلی آن عملکرد بهتری داشته است.

با همه این انتقادات گلکسی اس 6 با برتری های ممتاز از نسل های قبل وارد بازار شد. از جمله می‌توان به شارژ سریع گوشی اشاره کرد که از تکنولوژی Qi و شارژ وایرلس هم برخورددار است. Consumers Reports همچنانبیان کرده است  که باوجود نقایص مطرح‌شده برای S6، سایر سازنده‌های گوشی اندرویدی می‌توانند از این نقدها استفاده کنند و برای تولیدات و محصولات خود از آنها بهره ببرند.