امروز:10 فروردین 1403

اینترنت نسل پنجم مخابراتی با سرعت باورنکردنی 20 گیگابیت برثانیه

 نسل پنجم مخابراتی رو به پیشرفت است و سرعتی که برای انتقال اطلاعات در این شبکه در نظر گرفته شده است بیشتر از آن چیزی است که تصور می کنیم … این سرعت انتقال روی نسل پنجم مخابراتی 20 گیگابیت بر ثانیه است …. تعجب کردید ؟ با آریامونز همراه باشید …

5G-mobile-Network-2

 

در حالیکه هنوز نسل چهارم مخابراتی یا همان 4G جای زیادی برای خود باز نکرده است و فقط در بازارهای در حال توسعه از آن استفاده می شود ، اتحادیه بین المللی مخابرات از تاریخ 10 تا 18 ژوئن روی مشخصاتی که نسل پنجم مخابراتی یا همان 5G باید داشته باشد کار کردند و به دنبال تعریف و توصیف استانداردهای نسل پنجم ارتباطات موبایلی هستند .

اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) در نظر دارد 5G را با سرعت 20 گیگابیت برثانیه که سرعت بسیار بالایی در مقایسه با 4G که سرعت 1 گیگابیت برثانیه دارد ، عرضه کند و در اختیار کاربران قرار دهد .

البته اعلام شده بود 4G نهایتا 1 گیگابایت برثانیه سرعت دارد اما تا به حال کسی از این سرعت استفاده نکرده است . از این سرعت فقط 450 مگابیت برثانیه در  LTE cat.9 استفاده شده است .

اما حالا ادعا شده است که نسل پنجم مخابراتی می تواند سرعت 20 گیگابیت برثانیه ای را در اختیار کاربران قرار دهد . با این سرعت حیرت انگیز خواهید توانست یک فیلم UHD را در عرض چند ثانیه دانلود کنید .

اتحادیه بین المللی مخابرات در نظر دارد تا یک میلیون دستگاهی که به  اینترنت 5G متصل می شوند و در فاصله کیلومتری از آن قرار دارند با سرعت 100 مگابیتی سرویس دهی کند و در واقع این نسل جدید مخابراتی از اینترنت اشیا (IoT) پشتیبانی می کند .

نام شبکه مخابراتی نسل چهارم IMT-Advanced و شبکه مخابراتی نسل سوم IMT-2000.است و اتحادیه می خواهد نام شبکه مخابراتی نسل پنجم را  IMT-2020 بگذارد و رای نهایی برای پذیرش یاعدم پذیرش این نام در چهارماه دیگر (اکتبر) اعلام خواهد شد .

این نسل پیشرفته مخابراتی با سرعت فوق العاده در سال 2020 برای استفاده های تجاری مناسب است و البته دربازی های المپیک زمستانه سال  2015 PyeongChang نیز عرضه خواهد شد .

نظر شما در مورد 5G چیست ؟ هیجان زده شده اید و انتظار این سرعت با این عظمت را نداشتید ؟ باید منتظر بمانیم و ببینیم ادعاهای اتحادیه بین المللی مخابرات درباره نسل پنجم به واقعیت خواهد پیوست یا ادعایی بیش نبوده است ؟

 

من فرشته آقامیری هستم . کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات دارم . علاقه زیادی به تازه های موبایل و تکنولوژی دارم و در زمینه تولید محتوا کار می کنم ... امیدوارم مطالب خوبی را برایتان تهیه کنم