امروز:10 فروردین 1403

احتمال حذف شدن دکمه Home در نسل بعدی آیفون

کمپانی اپل همواره می کوشد تا محصولاتش را ساده تر کند که به تازگی خبری مبنی بر حذف دکمه Home در آیفون منتشر شده که قرار است این شرکت جای این دکمه را به نمایشگر آن بدهد .

در زمانی که اپل محصولاتش را وارد بازار کرد ،گوشی های آن دوره دارای دکمه های زیاد بودند . اما این شرکت با هدف ساده سازی ؛گوشی هایش را فقط با یک دکمه روانه بازار کرد که انقلابی بزرگ در صنعت گوشی های هوشمند به وجود آورد.

 

از کاربرد های دکمه Home در آیفون ها می توان به برگشت به صفحه اصلی ،حسگر شناسایی اثر انگشت، منوی چند وظیفه و امکاناتی دیگر اشاره کرد که اکنون نیز این کمپانی قصد دارد این دکمه را حذف کند و ما شاهد نسل بعدی گوشی های آیفون با این ویژگی جدید خواهیم بود.

با این حساب این کمپانی قصد دارد تا همه ی امکانات ذکر شده از دکمه را به روی صفحه نمایش انتقال دهد به طوری که دکمه Home از حالت فیزیکی به حالت نمایش تبدیل شود که این امر نیاز مند توسعه درایو لمس نمایشگر می باشد.

البته قبل از این نیز ما شاهد این ایده در ترک پد مک بوک بودیم اما اکنون قرار است این ایده را در آیفون نیز ببینیم . البته بایستی بیشتر منتظر ماند ،چون قرار نیست اپل به این سرعت دست به این حرکت بزند ،پس نباید انتظار این نوآوری در نسل بعدی یعنی امسال را داشته باشیم.

نکته قابل توجه این است که با این حرکت اپل ، گوشی هوشمند آیفون قادر است اثر انگشت را توسط نمایشگر تشخیص دهد و این گام بزرگی برای پیشرفت این کمپانی به حساب می آید.

فعلا این کمپانی قصد تایید این شایعات را ندارد و باید منتظر بمانیم تا خبر های جدیدی در این باره منتشر گردد.

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.