برای کسانی که از شارژ بی سیم برای تلفنهای همراه خود استفاده می کنند اما از سرعت آن ناراضی هستند یک سورپرایز داریم. در آینده ای نزدیک سرعت این شارژر افزایش یافته به طوریکه توان رقابت با شارژرهای کابلی را خواهد داشت.به گفته سازنده شارژ بی‌سیم آخرین نسخه‌ی “Qi” (استاندارد شارژ القایی) می‌تواند زمان شارژ دستگاه را نسبت به دستگاههایی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند کاهش دهد.

توان شارژ القایی در پدهای شارژر بی‌سیم که در حال حاضر وجود دارند  ۵ وات است اما توان شارژرهای بی سیم جدید که با نام “شارژ سریع Qi” توان القایی بالغ بر 15 وات دارد.

با استفاده از این فناوری جدید، شارژرهای بی‌سیم می‌توانند از بسیاری از شارژرهای رایج سریع‌تر عمل کنند. برای مثال شارژر آی‌پد از توانی معادل ۱۲ وات برای شارژ باتری استفاده می‌کند.

“شارژ سریع Qi” زمانی معرفی شد که گزارش‌ها حاکی از آن بود که شرکتهای  PMA و A4WP ادغام شده در حالیکه هر یک از آنها  گزینه‌های جایگزینی برای “Qi” عرضه می‌کنند.

با وجود این رقبای سرسخت، کار برای  “Qi” کمی مشکل است چرا که در این زمینه رقابت زیادی وجود دارد  اما اگر آن چه که “Qi” در تئوری گفته، در عمل موفقیت آمیز باشداین شارژر در عرصه  شارژ بی‌سیم پیروز خواهد شد.