امروز:9 فروردین 1403

تلگرام فیلتر نخواهد شد

با وجود شایعات زیادی که گفته شده بود،قرار است سرویس تلگرام به زودی فیلتر شود و جدیدا نیز این سیستم از طرف مخابرات منجر به اختلالاتی نیز شده بود. اکنون خبری رسمی از طرف سخنگوی وزارت ارتباطات اعلام شده که این سرویس فیلتر نخواهد شد.

 

صبح دیروز ،اخباری در محیط های مجازی مبنی بر اینکه قرار است این سرویس را فیلتر کنند؛ پخش شده بود و این شایعات در بین کاربران نگرانی هایی ایجاد کرد.

تا اینکه مدیر کل روابط عمومی وزارت ارتباطات، آقای محمدرضا فرنقی این شایعات را تکذیب کردند و گفتند که این سرویس قرار نیست فیلتر شود و ما هنوز هیچ حکمی برای فیلتر آن دریافت نکرده ایم.

همچنین سخنگوی وزارت ارتباطات در این رابطه گفت:

کاربران نبایستی به شایعاتی که در فضای مجازی پخش می شود دامن بزنند،و این شایعات را باور کنند.

 

همچنین خاطرنشان کردند:

 

از طرفی اگر قوه قضاییه تصمیم به فیلترینگ آن را داشته باشد ،می‌تواند به صورت مستقیم آن شبکه را فیلتر کند و نیازی نیست تا این مورد را با ما در میان بگذارند.

فرنقی زاد اعلام کرد:

ما همواره در این رابطه حمایت می کردیم و نمی گذاشتیم تا شبکه های اجتماعی را بدون دلیل منطقی فیلتر کنند یا حداقل سعی خود را کرده ایم. البته قبلا نیز نظیر این شایعات در مورد سایر شبکه های اجتماعی منتشر می شد که مثلا وایبر را فیلتر می کنند؛ که این اتفاق نمی افتاد و در کل دروغی بیش نبود.

 

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.