امروز:6 اردیبهشت 1403

راه حل خارق العاده ام ای تی برای حل باگ های برنامه نویسی

پژوهشگران MIT توانستند نرم افزار هوشمندی به نام CodePhage را تولید کنند که باگ های کد نویسی در برنامه ها را برطرف کند و کد های صحیح را جایگزین کد های اشتباه کرده و خطای اجرا نشدن برنامه را برطرف کند.

 

CodePhage اینگونه عمل می کند که کد برنامه نویسی را دریافت و بعد از تجزیه تحلیل برنامه اشکالات را پیدا کرده و با استفاده از کد سایر برنامه ها ،اقدام به رفع خطا می کند.

mit-codephage-1-620x413

حالت این نرم افزار را می توان به حالت پیوند عضو تشبیه کرد که باگ های برنامه مانند بیمار است و کد های درست، همان عضو سالم است که قرار است جایگزین گردد.

همچنین این پژوهشگران افزودند که برنامه CodePhage  هنگامی که به خطایابی می پردازد، بعد از شناسایی خطا؛ در برنامه های دیگر به دنبال راه درستی برای حل این مشکل جست و جو می کند و کد ها را بار ها بررسی می کند تا کد متناسب با برنامه را پیدا کند و جایگزین درستی را برای برنامه انتخاب کند و برنامه به درستی اجرار شود.

از دیگر قابلیت های این سیستم که این دانشگاه ادعا کرده است می توان به دسترسی کامل به تمامی منابع برنامه نویسی و به کار گیری آن ها در هر نوع مدل کد ، می توان اشاره کرد.

فعلا این سیستم در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و تا مراحل پایانی ، مدت زمان زیادی نیاز می باشد. اما با طرح این نوآوری ؛ مشکل بزرگی از سر راه برنامه نویسی برداشته خواهد شد.

 

اشتراک گذاری

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.