امروز:7 اردیبهشت 1403

گوگل به سیستم کنترل هواپیما های بدون سرنشین ناسا پیوست

شرکت گوگل علاوه به فکر به سودآوری به فکر بداع نیز هست. یکی از این موارد را می توان به پروژه های اینترنت بالونی اشاره کرد که با آن به تمام نقاط جهان اینترنت فرستاده می شد اما خب هر پروژه ای با مشکلاتی همراه است که از اجرایی شدن جلوگیری می کند. اما این علاقه ی گوگل به ابداع باعث همکاری جدید این شرکت با ناسا شده است. با آریامونز همراه باشید.

همانطور که گفته شد گوگل علاقه ی زیادی به انجام پروژه های نو آورانه دارد. اینک این شرکت در همین راستا به جمع شرکت هایی پیوسته است که با ناسا برای تولید یک سیستم هوایی که در آن تمامی هواپیما های بدون سرنشین کنترل می شوند همکاری می کنند. به هر حال  همانطور که گفته شد این پروژه یک پروژه ای است که گوگل نیز به آن اضافه شده است  و در گذشته کمپانی های دیگری نظیر  آمازون، ورایزون، و هریس کراپ نیز به آن پیوسته بودند.

این پروژه یک پروژه ی دولتی است و مدیریت آن با ناسا می باشد. تا امروز 14 کمپانی به این پروژه پیوسته اند و همگی در کنار هم بر روی این موضوع کار می کنند. این پروژه همانطور که گفته شد یک پروژه برای کنترل هواپیما های بدون سرنشین است.

دیو وس از گوگل در این مورد می گوید:

ایده ی این پروژه این نیست که گوگل یک راه حلی برای این پروژه پیدا کند و بقیه ی کمپانی ها از آن بهره ببرند. ایده ی این پروژه این است که هر کمپانی دنبال یک راه حل هست. و در حالی که گوگل در حال پیدا کردن یک راه حل هست کمپانی های دیگر هم دنبال راه حل خود هستند.

دیو وس همچنین گفته است که

این سیستم هوایی فقط برای هواپیما ها بدون سرنشین نیست و شامل هر وسیله ی بدون سرنشینی می شود.

 

باید منتظر ماند و دید که کدام یک از این کمپانی ها به نتیجه ی بهتری خواهند رسید.