امروز:5 اردیبهشت 1403

نوکیا دوربین واقعیت مجازی nokia OZO را معرفی کرد

نوکیا به دلیل مشکلات مالی و… بخش موبایل خود را به شرکت مایکروسافت واگذار نمود. اما به تازگی خبر های وارد شدن این کمپانی به دنیای گوشی های همراه منتشر شد. اما علاوه بر این بخش به نظر نوکیا در بخش های دیگر نیز قصد نشان دادن نوکیایی جدید را دارد. بعد از موفقیت تبلت N9 نوکیا اینک این کمپانی دوربین واقعیت مجازی جدیدی را ساخته است. این دوربین نوکیا OZO نام دارد و می تواند فیلم های 360 را ضبط کند. با آریامونز همراه باشید.

نوکیا oZo  دوربین واقعیت مجاری نوکیا است که با 8 دوربین بر روی خود، یک فیلم 360 را ثبت می کند. همچنین در کنار هر دوربی یک میکروفون قرار گرفته است. همچنین این دوربین این قابلیت را دارد که به صورت آنلاین فیلم ها را از طریق یک هدست واقعیت مجازی نشان دهد. همچنین ضبط فیلم کمی زمانبر بوده و بعد از چند دقیقه در دسترس خواهد بود.

[FinalTilesGallery id=’2′]

نوکیا اوزو همچنین از قابلیت صدا برداری سه بعدی بهره می برد که به راحتی می توان از روی این صدا منشا آن را پیدا نمود. قابل ذکر است که در گذشته کمپانی های دیگری نیز دستگاه های مشابه را ساخته اند. از آن جمله می توان به GoPro و سامسونگ اشاره کرد. اما هیچ کدام به اندازه ی nokia OZO پبشرفته نبوده است.

نوکیا نیز این محصول را پیشرفته ترین محصول معرفی کرده است.