امروز:9 فروردین 1403

گوگل اولین آپدیت امنیتی نکسوس های خود را عرضه کرد.

اندروید یکی از محبوب ترین سیستم عامل های موبایل می باشد. خیل عظیمی از کاربران این سیستم عامل در کنار باگ های امنتی بزرگ باعث هک شدن و بیرون رفتن اطلاعات بسیار زیادی از گوشی های هوشمند می شود. در هفته ی گذشته ما در مطلبی از ارائه ی آپدیت های ماهانه ی گوگل، سامسونگ و الیجی سخن گفتیم. اینک وعده ی گوگل عملی شده است و آپدیت اول خود را بر پایه ی امنیت اندروید را برای نکسوسو خود عرضه کرد. با آریامونز همراه باشید.

 

ما در گذشته اندروید و آی او اس را از نظر امنیت مقایسه کردیم و در یک کلمه اندروید را بازنده ی واقعی مقایسه ی امنیتی دانستیم. چندی پیش نیز باگ امنیتی ای در اندروید کشف شد که امینیت بسیاری را به خطر می انداخت. بعد از آن گوگل اپدیت امنیتی خود را عرضه کرد اما رسیدن این آپدیت به دست مصرف کنندگان به دلیل کمپانی های واسط چند ماهی طول خواهد کشید. بعد از آن گوشی و سامسونگ در کمپینی شرکت کردند که قرار شد ماهانه آپدیت های امنیتی را عرضه کنند. سپس الجی نیز به آن ها اضافه شد.

اینک گوگل آپدیت امنیتی خود را برای نکسوس های خود عرضه کرده است. این آپدیت برای گوشی‌های نکوسوس 4، نکسوس 5 و نکسوس 6 و همچنین تبلت‌های نکسوس 7، نکسوس 9 و نکسوس 10 عرضه می شود.

در مورد این آپدیت ها باید بدانید که آپدیت ها حجم بسیار کمی دارند. برای مثال آپدیت عرضه شده برای نکسوس 5 فقط 10.1 مگابایت حجم دارد.

آپدیت جدید نکسوس اینک در دسترس کاربران قرار گرفته است. اگر شما نکسوس دارید روند آپدیت را با ما در میان بگذارید.