امروز:6 اردیبهشت 1403

پیشنهاد دانشگاه MIT برای افزایش عمر باتری لپ تاپ ها، تبلت ها، تلفن ها و اسمارت واچ ها

یکی از بزرگترین مشکلات در استفاده از لپ تاپ ها، تبلت ها، تلفن ها و اسمارت واچ ها این است که با گذشت زمان باتری این دستگاه ها ارزش خود را از دست داده و عمرشان پایان می پذیرد. همانطور که می دانید باتری ها یکی از قطعاتی که هستند که نسبت به سخت افزار های دیگر کمتر دچار تحول و بهبود واقع شده اند.

این مسئله موضوع بحثی است که سامسونگ و دانشگاه MIT با همکاری یکدیگر تصمیم به بررسی و رفع آن دارند. پیشنهاد این دانشگاه برای محقق شدن هدف اصلی به این شرح است که از مواد جامد به جای مواد مایع درون قطعات آنها استفاده کنند، این نظریه که بصورت تئوری عنوان شد اگر بتواند در مرحله عمل به خوبی پیاده سازی شود باعث می گردد عمر باتری های این دستگاه ها به طور نامحدود تا مدتی بلند تر و یا شاید محدود کاراییداشته باشند. همچنین انتظاری که از این پیشنهاد می رود این است که در مقابل بسیاری از فاکتورهای خارجی همچون دما مقاومت بیشتری داشته باشند. این عامل باعث می گردد نه تنها عمر باتری ها افزایش یابد بلکه برخی از خطراتی چون انفجار قطعات کاهش می دهد.

هرچند تلاش های زیادی در سراسر جهان و طی انتشار مقالات صورت گرفته است تا بر عمر و سرعت باتری های لپ تاپ ها، تبلت ها، تلفن ها و ساعت های هوشمند بیافزایند اما به ظاهر که هیچ یک از این تلاش ها مفید واقع نشده است؛ بنابراین هنوز هم بسیار زود است که در مورد تحقیقات سامسونگ و دانشگاه MIT نظر قطعی بدهیم.

کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار هستم. علاقمند به یاد گیری و مباحث تکنولوژی، امیدوارم از مطالب آریامونز نهایت لذت را ببرید