امروز:10 فروردین 1403

رایتل مجوز اینترنت 4G را دریافت کرد

اپراتور سوم با تاخیر به شبکه ی ایران پیوست. بر اساس همکاری سازمان ارتباطات با این اپراتور مجوز 3G در سال گذشته در انحصار این شرکت بود. در سال گذشته همراه اول و ایرانسل هر دو مجوز های 3G و 4G را دریافت کردند. اما در این یک سال کاربران اپراتور رایتل همچنان از نسل سوم اینترنت همراه استفاده می کرده اند. امروز طی مراسمی مجوز 4G اپراتور سوم به این اپراتور اهدا شد. با آریامونز همراه باشید.

مراسم اهدای مجوز نسل چهارم اینترنت همراه در مجموعه وزارت کار برگزار شد. این مراسم با حضور وزرای ارتباطات ، کار و مدیران سازمان تنظیم مقررات رادیویی برگزار شد.

ابوالحسن فیروزآبادی، قائم‌مقام وزرات کار، در این مراسم درباره  نسل‌های جدید ارتباطی گفت:

ضریب نفوذ حوزه موبایل در ایران بالای ۱۰۰ درصد است.

وی گفت:

امروز صحبت از شبکه‌های تلفن همراه پیرامون سرعت‌هایی از ۳۰ تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است و برخلاف اینکه پیش‌بینی شده نسل پنجم ارتباطی در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شود، اما گمان می‌کنم که این اتفاق زودتر بیفتد.

قائم‌مقام وزارت کار اضافه کرد:

با آمدن نسل پنجم ارتباطی دیتای مصرفی تا ۸ برابر افزایش خواهد یافت.

فیروزآبادی همچنین گفت:

آمارها نشان می‌دهد به میزان هر ۰.۳ درصد سرمایه‌گذاری در حوزه ICT رشدی بالغ بر یک درصد در تولید ناخالص داخلی خواهیم داشت که همین موضوع کاهش بیکاری را به دنبال خواهد داشت.

اینک باید دید که رایتل می تواند با ارائه ی نسل چهارم اینترنت همراه در سطح کشور و ارائه خدمات ارزش افزوده جایگاهی بهتر در بین مشترکین پیدا کند. با آریامونز همراه باشید.