امروز:7 اردیبهشت 1403

تاریخچه وب در گوگل

تاریخچه وب در گوگل 6

گوگل

 

گوگل بزرگترین و بهترین موتور جستوجوی وب می باشد که تقریبا هر کاربری حداقل یک بار در روز از این موتور جستوجو استفاده می کند.شما هم بی شک جزو استفاده کنندگان از گوگل می باشید که جستوجوهای روزانه ی خود را به این موتور جستوجو می سپارید.شاید زمانی شما بخواهید که تمام جستوجوهای انجام شده ی خود را در گوگل ببینید و یا این که زمانی به دنبال چیزی خاص در وب می گشتید که با جستوجوی آن کلمه و یا عبارت خاص به هدف خود رسیده اید و دوبار بخواهید آن جستوجو را انجام دهید ولی به نتیجه ای که در آن زمان رسیده اید نرسید.برای دسترسی به جستوجوهای صورت گرفته کافی است از قابلیت تاریخچه وب گوگل استفاده کنید. ما قبلا در مطلب “نکات جستجو در گوگل” به شما در مورد این قابلیت گفته بودیم. اما در این جا می خواهیم که طریقه استفاده از این سیستم را به شما آموزش دهیم. با ما باشید.

 

 

برای دسترسی به تاریخچه ی جستوجوهای خود از قبل باید دو نکته را رعایت کرده باشید.

1)شما باید دارای حساب کاربری گوگل باشید.

2)زمانی که شما در حال انجام جستوجوهای خود می باشید باید از قبل وارد حساب کاربری خود شده باشید.

ابتدا وارد قسمت Web History  گوگل شوید.

 

گوگل

 

حالا بعد از این که وارد حساب خود شدید از بالای صفحه Account را انتخاب کنید.

 

گوگل

 

بعد از وارد شدن به حساب خود به پایین صفحه رفته و از قسمت Other Tools گزینه ی Manage your web history را انتخاب کنید. به صفحه ی تاریخچه ی جستوجو های منتقل می شوید.

 

گوگل

 

در پنج بخش این سرویس را برای شما دسته بندی کرده ام.

1)نمایش تاریخچه ی جستوجو های بر اساس نوع جستوجو(وب،عکس،کتاب و….)

2)نمایش نمودار جستوجو بر اساس ساعت های روز،روز های هفته و کل جستوجو های شما در یک ماه

3)تنظیمات برای غیر فعال کردن ثبت جستوجو ها و یا حذف تمام جستوجو های انجام گرفته ی ثبت شده

4)نمایش آمار جستوجو های به صورت دقیق و تک به تک که می توانید با کلیک بر روی آن ها دوباره به همان صفحه ی جستوجو شده مراجعه کنید و یا آن را جزو وب سایت های برتر خود ذخیره کنید.

5)جابه جایی بین عناوین جستوجو شده

گوگل

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.