امروز:10 فروردین 1403

انتقال شماره ها در گوشی های ایفون

انتقال شماره ها در گوشی های ایفون 1

 

همیشه انسان در حال تغییر است در همین راستا گوشی های خو را به روز تر می کند اما این به روزرسانی مشکلاتی را با خود به همراه دارد. یکی از انها انتقال مخاطبین و شماره تلفن های گوشی شماست ما در سری اموزش هایی قصد اموزش انتقال مخاطبین بین سیستم عامل های مختلف داریم. امروزقصد اموزش  چگونگی انتقال مخاطبین ایفون  را داریم.در گذشته این اموزش ها را داشتیم:

انتقال مخاطبان از گوشی قبلی به گوشی جدید اندرویدمان

با اریامونز همراه باشید.

iphones

 

همانطور که در مطالب قبلی اشاره کرده بودیم شما برای ارتباط میان رایانه و آیفون به برنامه آیتونز نیاز دارید .

ابتدا برنامه آیتونز را اجرا کرده و سپس گوشی خود را از طریق کابل USB به رایانه متصل کنید ، چند لحظه صبر کنید تا آیتونز گوشی شما را پیدا کند و در ستون سمت چپ آیتونز در قسمت Devices آنرا نمایان سازد . ( دقت کنید به تمام پیام های احتمالی آیتونز جواب منفی بدهید )

سپس بروی گزینه آیفون که در ستون سمت چپ نمایان شده بود کلیک کنید ، در این موقع در صفحه اصلی آیتونز اطلاعات گوشی خود را مشاهده می نمائید ، در قسمت بالا بروی گزینه info کلیک کنید .

در این قسمت (info) شما می توانید اطلاعات بخش های مختلفی مانند شماره تلفن ها ، یاداشت ها ، بوکمارک ها و … را با رایانه خود همگام سازی کنید (sync) ، این بدان معنی است که رایانه شما اطلاعات میان آیفون و رایانه را با یکدیگر مقایسه می کند و آنها را با یکدیگر همگام سازی می کند و تغییراتی که احیانا هر کدام از طرفین ( آیفون – رایانه ) در اطلاعات ایجاد کرده باشند در دو دستگاه اعمال می شود مثلا اگر شما در رایانه یک شماره تلفن را اصلاح کرده باشید آن اصلاحات در آیفون شما هم اعمال می شود و یا بر عکس آن !

قسمت Sync Contact with را  فعال می کنیم ( تیک می زنیم ) ، در این قسمت شما گزینه های مختلفی را می توانید برای همگام سازی اطلاعات شماره تلفن ها انتخاب کنید ، و این بدان معنی است که شما می خواهید اطلاعات شماره تلفن های آیفون با چه گزینه ای همگام سازی شود مثلا با اکانت گوگل و یا ویندوز و …. در اینجا ما برای اینکه می خواهیم شماره تلفن ها میان ویندوز و آیفون همگام سازی شود گزینه windows ( گزینه windows adress book یا windows contacts ) را انتخاب می کنیم ، سپس گزینه apply و یا Sync را ( در قسمت پائین سمت چپ آیتونز ) کلیک می کنیم و کار تمام است .

آیتونز شروع به همگام سازی اطللاعات میان آیفون و رایانه می کند ، اگر برای اولین بار این کار را انجام دهید مشاهده می کنید که تلفن های شما در رایانه کپی می شود .

شما می توانید برای مشاهده و یا ویرایش شماره تلفن ها در ویندوز ۷ به قسمت Start رفته و در قسمت جستجوی آن عبارت contacts را وارد کنید و سپس کلید Enter را بزنید و در ویندوز xp هم به Start > All Programs > Accessories > Address Book بروید .

پس از انجام این فرآیند شماره تلفن ها بروی رایانه شما هم موجود است و اگر آیفون دیگری و یا آیپاد و آیپد داشته باشید و بخواهید شماره تلفن ها را به آنها منتقل کنید کافی است همین فرآیند را برای آنها هم انجام بدهید ، و از این پس شماره تلفنی ها پس از همگام سازی هر کدام از دستگاه های شما بروز می شوند .

اگر شماره تلفن های شما بروی گوشی دیگری است و می خواهید آنها را به آیفون منتقل کنید می توانید شماره تلفن های خود را ابتدا از روی گوشی سابق بروی ویندوز بریزید سپس آنها را در contact و یا Address Book ویندوز کپی کنید و مراحل همگام سازی که در بالا بیان شد انجام دهید .

مثلا برای کپی کردن شماره تلفن های گوشی های نوکیا برنامه Nokia PC Suite را بروی رایانه خود نصب کنید ، سپس گوشی نوکیا خود را با کابل به رایانه متصل کنید ، پس از اینکه Nokia PC Suite گوشی شما را پیدا کرد به قسمت Contact بروید و کمی صبر کنید تا تمام شماره تلفن ها را بارگذاری کند (Loading) سپس تمام شماره ها را انتخاب کنید ( Select ) و گزینه کپی را بزنید ، حال به contact ویندوز بروید و شماره ها را در آنجا بریزید ( Paste ) و مراحل بالا را برای همگام سازی انجام دهید .

اگر می خواهید فقط هر اطلاعاتی که بروی رایانه شما هست به آیفون منتقل شود ( توجه : شماره تلفن های روی آیفون پاک می شود ) در قسمت Advanced (در پائین همین صفحه info) گزینه contact را فعال نمائید ( تیک بزنید ) سپس بروی گزینه apply یا Sync را کلیک کنید .