امروز:9 فروردین 1403

عکس گرفتن از صفحات وب در کروم

عکس گرفتن از صفحات وب در کروم 12

اگر شما از طراحان وبسایت با شید و یا اینکه از دوستداران طراحی و دستکاری قالب ها باشید حتما برایتان پیش آمده است که خواسته باشید یک قالب را کمی در فتوشاپ دستکاری کنید تا یک تصویر فرضی از قالبی که می خواهید بسازید. همچنین ممکن است برای شما پیش آمده باشد که به هر دلیلی خواسته باشید از قسمتی از یک وبسایت عکس بگیرید و اگر چنین بوده حتما به این مشکل برخورده اید که اکثر برنامه های عکس برداری از صفحه در حال نمایش در نهایت می توانند یک عکس کامل از صفحه نمایش شما بگیرند و این در حالی است که یک وبسایت معمولا از یک صفحه نمایش بزرگتر است و باید اسکرول کنید. شاید به onenote مراجعه کرده باشید ولی بازهم شاهد به هم ریختن صفحات وب شده اید.

 

عکس

 

 

شما می خواهید از صفحات وب عکس بگیرید، آنها را تغییر دهید و به اشتراک بگذارید؟ تمام این کارها می توانید با استفاده مرورگر گوگل کروم (Google Chrome) انجام دهید. در این مطلب به شما طریقه عکس گرفتن از صفحه وب به وسیله افزونه Awesome Screenshot آموزش خواهم داد.

 

عکس

 

برای مثال شما یک نویسنده هستید و میخواهید به خوانندگان نشان دهید که چگونه می توانید یک ایمیل ارسال کنید. دلایل زیادی وجود دارد که شما بخواهید از صفحه وب و اینترنت عکس بگیرید. میخواهید به دوستتان یک نرم افزار تحت وب را که آن را یافته اید نشان بدهید یا میخواهید به دوستان خود در Twitter درباره قابلیت جدید گوگل که شما آن را پیدا کرده اید بگویید. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کارها، عکس گرفتن از صفحه وب و انتشار آن است. راه های بسیاری وجود دارد که شما با استفاده از آن می توانید عکس بگیرید؛ ولی بیایید بهترین راه را انتخاب کنیم. شما با استفاده از مرورگر کروم می توانید با سرعت بالا علاوه بر عکس گرفتن از صفحه وب، آن را ویرایش کنید و تغییراتی روی آن اعمال کنید.

برای انجام این کار ابتدا افزونه Awesome Screenshot از گالری Extension های گوگل دریافت و نصب کنید.

اکنون شما یک آیکون جدید که شکل یک لنز دوربین است را در تولبار خود خواهید دید. روی آن کلیک کنید و سپس طبق سلیقه خود گزینه اول(عکس گرفتن از قسمت قابل مشاهده صفحه)  و گزینه دوم (عکس گرفتن از قسمتی که انتخاب خواهید کرد)  یا گزینه سوم (عکس گرفتن از کل صفحه) را انتخاب کنید.

 

عکس

 

اگر شما گزینه اول یعنی Capture Visible Part را انتخاب کنید، برنامه فقط از قسمتی را که شما در کروم مشاهده می کنید، عکس خواهد گرفت.

اگر شما گزینه دوم یعنی Capture Selected Area را انتخاب کنید، برنامه روی کل صفحه یک لایه سیاه ایجاد می کند که شما می توانید با Crop کردن از هر قسمتی که می خواهید عکس بگیرید.

 

عکس

 

اگر شما گزینه دوم یعنی Capture Entire Page را انتخاب کنید، شما پیغام Capturing را مشاهده خواهید کرد وقتی که صفحه درحال اسکرول به سمت پایین است.

 

عکس

عملیات عکس گرفتن وقت زیادی نمی برد و فقط چند لحظه طول می کشد و سپس تصویر گرفته شده در یک تب جدید نمایش داده خواهد شد که در بالای آن ابزارهای ویرایش تصویر مشاهده می شود که با استفاده از آن ها می توانید تصویر را طبق میل خودتان تغییر دهید.

 

عکس

 

تصویر زیر بخش نوار ابزار مربوط به ویرایش تصویر را نشان می دهد که با استفاده از آن می توانید اندازه آن را تغییر دهید، قسمتی از آن را ببرید، انواع اشکال یا یک متن را به آن اضافه کنید و … .

 

عکس

 

ابزار Crop بسیار کاربردی است. با انتخاب Crop و انتخاب بخشی که می خواهید ببرید، برنامه به صورت خودکار ابعاد پیکسل قسمت انتخاب شده را به شما خواهد گفت. اگر شما گوشه های تصویر را به سمت بالا یا پایین بکشید و سپس بر روی دکمه Crop کلیک کنید، تصویر شما به اندازه تعیین شده تغییر سایز می دهد.

 

عکس

 

هنگامی که شما تصویر خود را بریدید و یا تغییر اندازه دادید باز هم مثل قبل می توانید به آن حاشیه متن و یا … اضافه کنید. تمام این امکانات دستخوش یک رابط کاربری بسیار خوب است.

 

عکس

 

ابزار Blur هم مانند ابزار Crop بسیار کاربردی است. با انتخاب آن، شما به یک براش بلور دسترسی خواهید داشت که با استفاده از آن می توانید اطلاعات حساس در صفحه وب را مانند رمزهای عبور، نام ها و … را مخفی کنید. در تصویر زیر من از آن برای مخفی کردن آدرس ایمیل خودم در جیمیل استفاده کرده ام.

 

عکس

 

وقتی شما تمامی تغییرات مورد نظر خود را اعمال کردید، بر روی دکمه Done کلیک کنید.

 

عکس

 

پس از این کار شما با یک پیش نمایش از تصویر خود روبرو می شود که برای ذخیره سازی یا اشتراک گذاری آماده است.

 

عکس

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.