امروز:6 اردیبهشت 1403

دروغ های اول اوریل

دروغ های اول اوریل 1

وز اول آوریل موقعیت جذابی برای شرکت ها و گروه های مختلف است تا برخی از باورنکردنی ترین اخبار و محصولات شان را معرفی کنند. در این میان برخی هم چنان برای این روز وقت و نیرو می گذارند که کار به تهیه ویدیو، محصولات آزمایشی و حتی نسخه هایی از سرویس های شان هم می رسد.

در خصوص تاریخچه دروغ های شوخی اول آوریل، ورود آنها به فرهنگ ایرانی و تبدیل به دروغ سیزده نکات جالبی در ویکیپدیا خواهید یافت . اما اجازه دهید در ادامه مطلب به برخی از جذاب ترین April Foolهای امسال بپردازیم که مانند رسم چند سال اخیر، گوگل طلایه دار آنها بوده است.

مجموعه محصولات صوتی و تصویری Animalia سونی

سونی امروز اعلام کرد قصد دارد شاخه جدیدی از محصولات را برای حیوانات خانگی وارد بازار کند. این محصولات قرار است تجربه صوتی و تصویری بی نهایتی را که این موجودات مستحقش هستند به ارمغان آورد. در اولین سری قرار است سه ابزار برای گربه ها، همسترها و سگ ها تولید شود.

همسترها از یک جفت اسپیکر In-Cage درون اکواریوم خود بهره مند می شوند که به چرخ فلک شان متصل است و با افزایش سرعت دویدن، تمپو و ریتم آهنگ ها هم تندتر می شود.

هدفون گربه ها M3-OW KittyCans نام دارد که از تکنولوژی ActiveLight بهره می برد و نشان می دهد آنها چه زمانی در حال گوش دادن به موسیقی هستند.

محصول آخر هم با نام K9 4K TV یک سیستم کامل پخش ویدیو برای سگ ها است که از یک کنترل از راه دور قابل استفاده برای این حیوانات، یک نمایشگر 4K با قابلیت نمایش رنگ های آبی و زرد و یک سیستم صوتی 5.2 کانال سوراند تشکیل شده است. نمایشگر رنگ قرمز و سبز را پخش نمی کند، چون سگ ها این رنگ ها را نمی بینند. اسپیکرهای استریو هم تنها در محدوده صوتی شنوایی این حیوان (یعنی ۲۳ تا ۵۴ کیلوهرتز) به پخش صدا می پردازد و مزاحمتی برای دیگران ندارند.

سونی آنقدر دروغ آوریل خود را جدی گرفته که حتی ویدیویی هم برای آن تهیه کرده است. پیشنهاد می کنم این ویدیو را در انتهای مطلب از دست ندهید.

 

مایکرو ویو نوکیا

نوکیا هم با محصولی جدید با نام Nokia 5AM-TH1N6 امروز وبسایت رسمی گفتگوی خود را به روز کرده است. یک مایکرو ویو که گفته می شود ۵۰۰۰ وات قدرت دارد و ادعا می کند با توانایی بالای خود در کار با امواج رادیویی مایکرو ویو در بخش مخابراتی، این محصول را هم وارد مرحله جدیدی از ابداع و اختراع کرده است.

این مایکرو ویو ۴۰ لیتری در رنگ بندی های مختلف همچون سری لومیا عرضه شده و نمایشگر لمسی جلوی آن رزولوشن بسیار بالایی دارد. علاوه بر این داخل مایکرو ویو هم یک دوربین بسیار عالی PureFood قرار گرفته است. این دوربین به شما امکان می دهد عکس غذاهای آماده را سریعا با دوستان تان به اشتراک بگذارید. و البته نباید فراموش کرد این مایکرو ویو به سیستم عامل ویندوز فون 8 مجهز خواهد بود. از سه ماهه دوم امسال با قیمت ۳۹۹ یورو می توانید یک مایکرو ویو بخرید. البته در صورتی که دروغ آوریل نوکیا را باور کرده باشید.

 

هواپیمای Virgin با کف شیشه ای

شرکت ویرجین هم با خبر تولید اولین هواپیمای جهان با کف شیشه ای سایت خود را در اول آوریل به روز کرده است. آنها وعده داده اند که خطوط هوایی Virgin Atlantic در اسکاتلند اولین پروازهایی خواهند بود که از چنین هواپیمایی بهره می برند.

اما نکته اینجا است که بخش زیادی از تجهیزات اصلی هواپیما در کف آن قرار دارند و ساخت هواپیمایی با کف شیشه ای با تفاصیلی که ویرجین می گوید امکان پذیر نیست. مگر اینکه برای چنین کاری از دوربین هایی در کف هواپیما و نمایشگرهایی در کف راهرو استفاده شود. خب، اول آوریل است و دروغ کنتور نمی اندازد!

 

پولی شدن تویتر!

April1frmryrs.png

تویتر روز گذشته با خبری وبلاگش را به روز کرد که کمی باورپذیر تر می نمود. اینکه آنها قصد دارند استفاده از حروف صدا دار انگلیسی را برای کاربران در سرویس رایگان ممنوع کنند! در این صورت کاربران تنها در صورتی می توانند از حروف a – e – i – o – u در تویت های شان استفاده کنند که ماهیانه ۵ دلار پرداخت کنند!

البته تویتر می گوید که کاربران می توانند از حرف Y همیشه استفاده کنند و این حرف را آزاد گذارده است. همچنین حروف صدادار در آدرس های اینترنتی هم رایگان خواند بود. البته در صورتی که از زبان های غیر لاتین مانند ژاپنی، عربی، چینی یا کره ای برای تویت کردن استفاده کنید، هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت.

از این پس اگر شما برای تمام کردن تویت تان تنها به یک حرف دیگر نیاز داشته باشید، می توانید آن را از تویتر خریداری کرده و تویت تان را با ۱۴۱ حرف تمام کنید. البته قیمت این حرف آخر متغیر بوده و بر اساس محبوبیت آن، تویتر قیمت را مشخص می کند.

اگر شما هم داستان تویتر را باور کرده اید، یا حساب ارزی تان را پر کنید، یا اینکه خود را برای تویت های این چنینی آماده کنید:

 

Screen Shot 2013-04-01 at 93008-001-500px-narenji-ir.jpg

 

برنامه ناسا برای شکار سیارک ها

VIDEO_ASTEROIDS_399937a-010-500px-narenji-ir.jpg

روزنامه تایمز هم سراغ برنامه های ناسا رفته است. ناسا تصمیم دارد با یک عملیات رباتیک ۲.۶ میلیارد دلاری توسط یک کیف بزرگ سیارک ها را شکار کند. قرار است دو عدد سیارک به ماه برده شوند و بخشی از برنامه طولانی مدت اسکان دائمی انسان در فضا باشند. این پروژه قرار است در هفته آینده معرفی شود.

شما نمی خواهید ساکن فضا باشید؟ به گمانم کمی بیشتر از سال ۲۰۱۴ گفته شده توسط روزنامه تایمز باید منتظر باشید.

 

حالت کشف گنج گوگل مپز

google_mountain_view-005-500px-narenji-ir.jpg

گوگل حالت کشف گنج را هم به سرویس مپز اضافه کرده است. اگر به خاطر داشته باشید، سال گذشته این شرکت برای دروغ آوریل نسخه ۸ بیتی گوگل مپز را عرضه کرد. اکنون نوبت به امکان جستجوی گنج های گمشده در حالت دو بعدی است. البته باید مراقب دزدان دریایی باشید. گوگل می گوید تیم گوگل مپز نقشه هایی را در اقیانوس آرام یافته که متعلق به یک گروه دزد دریایی ناشناس است.

 

انتخاب بهترین ویدیوی دوران ها توسط یوتیوب

ظاهرا یوتیوت تصمیم دارد پس از ۸ سال کار، بهترین ویدیوی همه دوران ها را انتخاب کند. و جالب اینکه این سایت تصمیم دارد در نیمه شب اول آوریل سایت را پایین آورده و آنگاه نسبت به انتخاب برنده اقدام کند. و قرار است سایت را با ویدیو های برنده بالا بیاورند. اقدامی کاملا غیرمنطقی که کل داستان را زیر سوال می برد.

 

بینی گوگل

Screen Shot 2013-04-01 at 11.21.18 PM-009-500px-narenji-ir.jpg

سومین محصول امروز گوگل، سرویس Google Nose است که از روز گذشته نسخه بتای آن هم رونمایی شده است! همان طور که از نام بر می آید، این سرویس قرار است سعی کند از طریق دریافت بوها به جستجو در پایگاه داده قدرتمند این شرکت بپردازد. گوگل درباره این سرویس می گوید:
* ماشین های Street Sense گوگل میلیون ها کیلومتر از کره زمین را پیموده و بو کشیده اند.
*Android Ambient Odor Detection به جمع آوری بو و رایحه ها از طریق حساس ترین و محبوب ترین سیستم عامل موبایل دنیا می پردازد.
* SMELLCD™ 1.8+ هم ابزاری دقیق و کاملا سازگار برای کنترل بوها است.

 

جیمیل بلو

گوگل برای شوخی با مایکروسافت و ویندوز بلو، قصد دارد همه چیز را در جیمیل آبی کند! تمام کاراکترها، دکمه ها و منوها آبی می شوند. گروه Blue Man حتی یک ویدیوی معرفی برای آن ساخته اند که می توانید آن را در انتهای مطلب بیابید. البته این شوخی از طرف مایکروسافت بدون جواب نماند و آنها هم تم وانیلی را برای مرورگر بینگ برگزیدند. بینگ با طعم گوگل:

 

bingle_large_verge_medium_landscape-002-500px-narenji-ir.jpg

توزیع روزنامه و مجلات با ربات های پرنده

drones-delivering-mail-004-500px-narenji-ir.jpg

بیزنس اینسایدر هم دیروز خبر استخدام تعدادی Drone در یکی از استان های فرانسه برای رساندن روزنامه و مجلات را منتشر کرد. البته به نظر می رسد که بیزنس اینسایدر کاملا جدی است. ولی از آنجایی که این Droneها تنها در فاصله نسبتا کوتاه از راه دور قابل کنترل هستند، احتمالا با یک دروغ آوریل روبرو هستیم.

 

آیا داوینچی مخترع گوگل گلاس بوده؟

DaVinci-Thumb-003-500px-narenji-ir.jpg

Mashable امروز با انتشار عکس هایی ادعا کرده که با توجه به مدارک ارسال شده توسط یکی از خوانندگان، عینک هوشند گوگل جزو ایده های داوینچی بوده است. اگر با لئوناردو داوینچی آشنا باشید، حتما می دانید که وی مبدع و مخترع بسیاری از ابزارهای مدرن امروزی، همچون مسلسل، چتر نجات، هلیکوپتر و… بوده است. و البته این موارد توسط وی ساخته نشده اند، بلکه آنها را با جزئیات فنی کامل نقاشی کرده است.

سند مورد اشاره این سایت هم یک نقاشی منتسب به این مخترع است که داوینچی را با یک عینک به چشم نشان می دهد. البته با جستجوی در گوگل، تنها منبع موجود برای این عکس را سایت Mashable یافتیم و احتمالا با یک دروغ آوریل دیگر روبرو هستیم.

 

یکی از نکات جالب شوخی های دروغ اول آوریل این است که برخی اوقات بسیاری سایت ها و رسانه ها آنها را جدی گرفته و به عنوان اخبار و مقالات جدی به انتشارشان می پردازند. جالب اینجا است که این نکته در میان نشریات و رسانه های فارسی زبان شیوع بیشتری دارد که در سال های اخیر با موارد فراوانی از آن روبرو بوده ایم. از امروز هم باید خودم را برای موارد این چنینی و گاف های رسانه ای آماده کنیم. :)

اشتراک گذاری