امروز:9 فروردین 1403

آموزش دانلود نسخه نهایی ویندوز 8.1

آموزش دانلود نسخه نهایی ویندوز 8.1 9

ویندوز 8.1 به صورت رایگان در دسترس کاربران ویندوز8 برای دانلود قرار گرفته است. مایکروسافت علاوه بر رفع مشکلاتی که طی یک سال گذشته از کاربران خود دریافت کرده است، تعداد زیادی ویژگی جدید را به همراه با آخرین سیستم عامل خود معرفی کرد.

ما در اینجا قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه از ویندوزهای قبلی مایکروسافت به سیستم عامل جدید مایکروسافت مهاجرت کنید.(البته به صورت قانونی!!!)

ویندوز8

قبل از اینکه سیستم عامل جدید را دانلود کنید از اطلاعات شخصیتان و درایورهایتان یک بک آپ (فایل پشتیبان) بگیرید و نکته دیگر اینکه فایل آپدیت ویندوز8.1 به 3 گیگابایت فضا نیاز دارد، بنابراین قبل از هر کاری چک کنید که فضای خالی کافی در هاردتان دارید.

آپدیت ویندوز8.1

اگر وارد اکانت (حسابتان) مایکروسافت خود شده اید که چه بهتر اما اگر وارد نشده اید مراحل زیر را طی کنید تا وارد حساب کاربریتان شوید.

1- وارد محیط مترو شوید و عبارت “your account” را تایپ کنید و از قسمت Settings بر روی Users کلید کنید. در این قسمت اگر وارد اکانت تان در مایکروسافت نشده باشید در قسمت سمت راست این صفحه یک دکمه با عنوان در این قسمت اگر وارد اکانت تان در مایکروسافت نشده باشید در قسمت سمت راست این صفحه یک دکمه با عنوان Switch to a Microsoft account وجود دارد که با کلیک کردن روی آن میتوانید وارد اکانتتان شوید.

آپدیت ویندوز8.1

آپدیت ویندوز8.1

سپس به وسیله ی کاشی فروشگاه موجود در محیط مترو وارد فروشگاه ویندوز شوید. در فروشگاه ویندوز بر روی کاشی بزرگ  “Update to Windows 8.1 for free”  کلیک کنید.

آپدیت ویندوز8.1

البته اگر سیستم شما مشخصات لازم برای دریافت این آپدیت را ندارد قبل از بروزرسانی سیستم عاملتان، ابتدا سیستم تان را بروزرسانی کنید.یعنی اگر پس از مراجعه به فروشگاه ویندوز به کاشی آپدیت ویندوز8.1 دسترسی نداشتید ابتدا باید ویندوز فعلیتان را آپدیت کنید. برای این کار به منوی شروع (مترو) بروید و تایپ کنید “Change PC setting”   و از قسمت Settings بر روز گزینه  Change PC setting کلیک کنید. در این قسمت از سمت چپ بر روی گزینه  “Windows Update” کلیک کنید و آپدیت های جدید را بررسی کنید  و آن ها را نصب کنید و سپس ویندوزتان را دوباره راه اندازی کنید( ریستارت کنید).

آپدیت ویندوز8.1

آپدیت ویندوز8.1

اگر با انجام این کارها هنوز هم فایل دانلود ویندوز 8.1 در دسترس شما قرار نگرفت. چند بار در زمان های مختلف امتحان کنید.

ویندوز7

آپدیت ویندوز 7 به ویندوز8.1  فقط از طریق Upgrade Assistant مایکروسافت می تواند انجام شود. البته کاربران ویندوز 7 علیرغم کاربران ویندوز8 برای  داشتن ویندوز 8.1 باید 119.99 دلار بپردازند که البته این مبلغ برای ویندوز 8.1 pro تقریبا 199.99 دلار هست.

شما می توانید ویندوز8.1 را به صورت آنلاین از فروشگاه های دیجیتال دانلود کنید و یا یک cd آن را از فروشگاه های واقعی خریداری کنید.

و اما مشخصات سیستمی موردنیاز برای اجرای ویندوز 8.1

حداقل یک پردازنده با قدرت پردازشی 1GHz

1GB رم برای سیستم های 32 بیتی و یا 2GB رم برای سیستم های 64 بیتی

16GB فضای خالی برای نسخه 32 بیتی و 20GB  فضلی خالی برای سیستم های 64 بیتی (دقت داشته باشید که خود فایل آپدیت به 3 گیگابایت فضای خالی نیاز دارد).

کارت گرافیک DirectX 9 capable.

اگرچه تنضیمات ویندوز و فایل های شخصی و اغلب اپ های و.یندوز 8 وقتی به ویندوز 8.1 می رویم ذخیره می شوند ولی درباره ویندوز 7 باید گفت تنها چیزی که باقی می ماند فایل های شخصی هستند.

 Windows_8-1

ویندوز ویستا و ویندوز XP

متاسفانه هیچ راه ساده ای برای آن دسته که آخرین بروزرسانی های مایکروسافت را دریافت نکرده باشند وجود ندارد.

کاربران ویندوز ویستا و ویندوز XP باید از یک DVD ویندوز 8.1 استفاده کنند.

سیستم عامل جدید مایکروسافت می تواند در فروشگاه های ویندوز با قیمت 119.99  دلار در بهترین حالت  و برای نسخه های pro  و خانگی با قیمت 199.99 فروخته شود.

و یک نکته مهم دیگر این که حتما از فایل هایتان بک آپ بگیرید چرا که نه فایل ها و برنامه های ویندوز ویستا و نه فایل ها و برنامه های  ویندوز XP در طول عملیات آپگرید به ویندوز 8.1 باقی نخواهند ماند.

همچنین شما می  توانید آموزش های زیر را در آریامونز دنبال کنید:

مهاجرت از ویندوز ۸ به ویندوز ۸٫۱

۵ نکته که قبل از نصب windows 8.1 لازم است بدانید

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.