امروز:31 فروردین 1403

مقایسه کامل ایکس باکس وان و پلی استیشن 4

مقایسه کامل ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 4

اکنون خیلی ساده و اسان وارد نسل جدید کنسول ها شده ایم اما در این نسل انتخاب بسیار سخت شده است سلیقه های متفاوت انتخاب های متفاوتی را انجام می دهند اما قبل از اقدام به خرید باید از ویژگی های ان ها با خبرباشیم.در این بحث شما را یا تفاوت های این دو کنسول اشنا خواهیم کرد با اریا مونز همراه باشید.

شما می توانید مقایسه ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 را نیز ببینید.

 

اما تفاوت ها و شباهت های فنی این دو کنسول چیست؟ در جدول زیر می توانید توانایی های فنی این دو کنسول را با هم دیگر مقایسه کنید:

مقایسه کامل ایکس باکس وان و پلی استیشن 4

پلی استیشن ۴: کنسول جدید گیمر ها

اگر شما یک گیمر واقعی هستید، پلی استیشن ۴ تمامی نیاز های شما را برآورده می کند. مهم تر از همه،  بر خلاف اکس باکس وان، پلی استیشن ۴ چندان DRM را جدی نمی گیرد. این یعنی نه تنها پلی استیشن ۴ از حالت آفلاین مداوم پشتیبانی می کند ( اکس باکس وان نیاز دارد هر ۲۴ ساعت یکبار به اینترنت متصل شود )، بلکه بازی های استفاده شده یا به اشتراک گذاشته شده هم در پی اس ۴ پشتیبانی می شوند، مثل همیشه.

184

از لحاظ فنی تقریبا اکثر ویژگی هایش با رقیب بزرگش یعنی اکس باکس وان یکی است اما تفاوت های اصلی در عمل مشخص خواهند شد. اگر گیمر های پی اس ۴ دلشان چیزی مثل کینکت مایکروسافت خواست، می توانند با پرداخت ۵۹ دلار به صورت جداگانه پلی استیشن Eye را خریداری کنند.

یکی دیگر از مهم ترین برتری های پی اس ۴ نسبت به اکس باکس وان، توانایی اجرای بازی های پی اس ۳ است، بنابراین لازم نیست مجموعه بازی های قدیمی خود را دور بریزید. همه این ویژگی ها را با قیمتی ۱۰۰ دلار ارزانتر از اکس باکس وان می توانید در اختیار داشته باشید.

ایکس باکس وان:‌ یک وسیله جامع تفریحات خانگی…

اگر سونی یک کنسول ساخته، مایکروسافت هم یک گجت همه چیز تمام ساخته که می توان از آن برای هر نوع تفریح خانگی استفاده کرد و به راحتی آن را جایگزین تمامی دستگاه های اتاق نشیمن کرد. با انتشار اولین کینکت در سال ۲۰۱۰ مایکروسافت کم کم رو به این مسیر رفت که نه تنها دل گیمر ها بلکه دل همه اعضای خانواده را به دست آورد. بنابراین اکس باکس ۳۶۰ نه به خاطر خودش بلکه به خاطر کینکت که راحت هم قابل هک شدن بودن بسیار معروف شد و توانست به خوبی در دنیای رقابت کنسول ها خوش بدرخشد.

183

حالا مایکروسافت قصد دارد اکس باکس وان را مجهز به نسخه جدید کینکت به مشتریان ارائه کند تا شانسش را با این ترکیب عجیب در برابر سونی امتحان کند. علاوه بر این مایکروسافت تاکید زیادی روی جنبه های غیر کنسولی اکس باکس وان دارد، قابلیت هایی از جمله پخش زنده تلویزیون و رویدادهای مهم ورزشی و دیگر قابلیت هایی که بیشتر خوشایند دیگر اعضای خانواده است و نه فقط گیمرها. این شرکت با این استراتژی پیش آمده تا وسعت مخاطبان کنسول خود و در نتییجه میزان فروش آن را گسترش دهد. البته با ۱۰۰ دلار قیمت گرانتر از رقیب سرسختش پلی استیشن ۴.

اکس باکس وان نیاز دارد تا هر مدت یکبار ( گویا هر ۲۴ ساعت یکبار ) به اینترنت متصل شود تا مایکروسافت مطمئن شود تمامی محتوای نصب شده روی کنسول به نام کاربر ثبت شده است یا خیر. در کنار مسئله DRM، اکس باکس وان از بازی های کنسول نسل گذشته پشتیبانی نمی کند که این هم یکی از بزرگ ترین نقاط ضعف این کنسول به حساب می آید.

انتخاب

از یک سو مایکروسافت با اکس باکس وان بازار بزرگ تری از بازار گیمرها را هدف گرفته و سعی دارد توجه همه را به خودش جلب کند، با این حال گیمر ها را هم فراموش نکرده و بازی های انحصاری اش هر کدام می توانند گیمرها را به این کنسول علاقه مند کنند.

اما از سوی دیگر سونی مثل گذشته به گیمر ها وفادار مانده و محصولش را بیشتر برای این دسته از کاربران ارائه کرده. پلی استیشن ۴ برتری هایی مثل آزادی DRM دارد که می توانند شانس پیروزی اش در رقابت پیش رو را افزایش دهند.

ولی در نهایت بستگی به سلیقه شما دارد.

کدام را ترجیح می دهید؟؟؟ ما راا در نظرات با خبر کنید.