امروز:1 اردیبهشت 1403

زنده ماندن در شرایط سخت قسمت سوم

کتاب راه های زنده ماندن در شرایط سخت (قسمت 1) 2

 طرح ریزی برای شرایط سخت و کیتهای مورد استفاده

SURVIVAL PLANNING AND SURVIVAL KITS

زنده ماندن در شرایط سخت

قسمت سوم : طرح ریزی برای شرایط سخت و کیتهای مورد استفاده در شرایط سخت

آموزش نظامی

طراحی برای شرایط سخت چیزی نیست جز پیش بینی چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد و شما را در شرایط سخت قرار دهد و مرحله بندی کردن برای افزایش دادن شانس زنده ماندن . بنابراین ، طراحی به معنای آماده شدن است . آماده شدن یعنی داشتن وسایل لازم برای زنده مانــدن و دانستـن این که چگونه از آنها استفاده کرد . مردمی که در مناطق برفی زندگی می کنند خودروهای خود را آماده عبور از جاده های خراب می سازند . آنها به خودروهای خود تایرهای مخصوص حرکت در برف می بندند ، به انتهای وسیله بار اضافی می دهند و یک پارو و مقداری نمک و پتو با خود حمل می کنند . مثال دیگری از آماده شدن ، پیدا کردن خروجی اضطراری در هواپیما در هنگام پرواز است . آماده شدن می تواند همچنین به معنی دانستن مسیر خود جهت حرکت و آشنا شدن با منطقه است . نهایتاً ، طراحی حالات فوق العاده نیز ضروری است .

نکات مهم در طراحی

طراحی جزئی نگر و دقیق در تمامی شرایط خصوصاً شرایط سخت بسیار ضروری است . گنجاندن ملاحظات مربوط برای زنده ماندن در طی مأموریت در ضمن طراحی شانس شما برای زنــده ماندن در شرایــط اضطراری را تقویت می کند . مثلاً اگر وظیفه شما ایجاب می کرد که شما در یک محل کوچک و بسته کار کنید که نتوانید مقدار زیادی بار به آنجا ببرید ، طراحی کنید که کجا می توانید شما کوله پشتی و سایر تجهیزات خود را قرار دهید . آنها را در جایی قرار دهید که مانع خارج شدن سریع شما از محل نگردد و در عین حال آماده استفاده ودست پیدا کردن سریع نیز باشید.

یک بُعد مهم در طراحی در نظر گرفتن ملاحظات بازدارنده پزشکی است . اطمینان از اینکه شما مشکل دندانی ندارید و ایمنی زایی درست به شما کمک می کند تا از مشکلات دندانپزشکی و بهداشتی در امان باشید . یک مشکل دندانی در شرایط سخت تمرکز شما را برای تفکر کردن در مورد مشکلاتی که با آنها مواجه هستید می کاهد . عدم توانایی در سرحال نگه داشتن خود ممکن است بدین معنی باشد که بدن شما در مقابل بیماری هایی که در منطقه هستند ایمن نیست .

آماده کردن حمل نمودن یک کیت مخصوص شرایط سخت به همان اندازه مهم است که ملاحظات مطرح شده در بالا . تمامی هلی کوپترهای ارتش دارای کیت های مخصوصی هستند که طبق منطقه عملیاتی آنها تهیه می شوند . کیت هایی برای شرایط روی آب ، آب و هوای گرم و یک جلیقه نجات هوانوردی در آنها وجود دارند . ( برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کیت ها و محتویاتشان به ضمیمه A مراجعه کنید . ) اگر شما یک هوانورد نیستید ، شما احتمالاً به این کیت ها یا جلیقه نجات دسترسی ندارید . با این حال ، اگر شما بدانید که این کیت ها محتوی چه چیزهایی هستند ، این به شما کمک می کند تا کیت خود را طراحی کرده و آماده سازید .

حتی کوچــک ترین کیت ، اگر درست تهیه شده باشد ، وقتی که با مشکل مواجه می شوید بسیار باارزش است . قبل از تهیه کیت خود ، به مأموریت واحد خود ، شرایط حاکم بر عملیات و تجهیزات و ادوات واحدتان توجه کنید .

کیت های مخصوص شرایط سخت

محیط در انتخاب وسایل مورد نیاز در کیت شما نقش اساسی دارد . شما چقدر تجهیزات در کیت بگذارید ؟ این بستگی دارد که چگونه آن را حمل می کنید . کیتی که خودتان حمل می کنید باید کوچکتر از آن باشدکه با خودرو حمل می شود . همواره وسایل کیت خود را به صورت لایه لایه بچینید و مهمترین وسایل را نزدیک بدن قرار دهید . مثلاً نقشه و قطب نما را همواره باید در دسترس داشته باشید . وسایل کم اهمیت تر را در قسمت بار قرار دهید . وسایل بزرگ را در کوله پشتی قرار دهید .

در آماده سازی کیت خود ، وسایلی را انتخاب کنید که بیش از یک کاربرد دارند . اگر شما دو وسیله دارید که کار یکسانی می کنند ، از یکی از آنها برای کار دیگری استفاده کنید . وسایل را دولا نکنید زیرا سبب افزایش وزن و اندازه کیت می شوند .

کیت شما نیاز به ارزیابی دارد ، شما فقط به وسایلی نیاز دارید که نیاز شما را برطرف می کنند و یک وسیلـه ای می خواهید که آن وسایل را در خود نگه دارد . برای این جعبه شما می توانید یک جعبه کمکهای اولیه ، یک جعبه مهمات و یا وسیله مناسب دیگری انتخاب کنید . این جعبه باید :

ضد آب

● به راحتی قابل حمل یا متصل کردن به بدن

● قابل دسترس  آسان

● بادوام باشد .

■ در داخل کیت شما باید وسایل زیر را داشته باشید :

● وسایل کمکهای اولیه

● قرص تصفیه آب

● وسایل تهیه آتش

● وسایل علامت دهی

● وسایل تهیه غذا

● وسایل تهیه سرپناه

■ مثالهایی از این وسایل عبارتند از :

● آتش زنه ، کبریت فلزی ، کبریتهای ضد آب

● سیم تله

● آینه علامت دهی

● قطب نمای مچی

 ●نخ ماهیگیری

● قلاب ماهیگیری

● شمع

● عدسی کوچک

● قرص اکسی تتراسایکلین ( ضد اسهال یا عفونت )

● قرصهای تصفیه آب

● پتو

● تیغ جراحی

● اسکالپ وین ( سوزن پروانه ای )

 ●ظرف ذخیره اب

● چسب

● سوزن و نخ

● چاقو

● بعلاوه یک سلاح اگر شرایط ملزم کند .

تکنیکهای زنده ماندن را در این کتاب بخوانید وتمرین کنید . به مأموریت واحد خود و شرایط محیطی که واحد عملیات می کند توجه داشته باشید ، سپس کیت خود را آماده کنید .

.

.

با همکاری نویسنده ی وبلاگ اموزش نظامی